Inköpsansvarig Sverige

Schneider Electric / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schneider Electric i Sollentuna, Upplands Väsby, Solna, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Schneider Electrics affärsområde Non Production Purchasing (NPP), som främst arbetar med indirekt inköp och förhandlingar växer och söker därför ännu en inköpsansvarig.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad i Sollentuna, Stockholm.
Rollbeskrivning
I denna roll kommer du som inköpsansvarig att strategiskt utveckla och hantera våra inköp och förhandlingar inom sektorn Indirekt inköp. Det innebär att du kommer arbeta med att optimera företagets inköp och vara experten på förhandlingar med externa leverantörer. Det omfattar bland annat områdena resor, telecom, konsultverksamhet, elektricitet, transport etc. NPP omsätter ca 50 miljoner euro per år i Sverige, fördelade på flera affärsområden.
Denna roll är en del av NPP EMEAS Shared Service med ca 100 anställda runt om i världen. I första hand rapporterar du till den nordisk-baltiska NPP chefen som är stationerad i Sverige. Tillsammans med en kollega i en likadan roll, fördelar ni arbetsuppgifterna samt stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Publiceringsdatum
2012-11-22

Kravprofil för detta jobb
För att vara framgångsrik i denna roll tror vi att du har en högskoleutbildning inom inköp, ekonomi eller liknande samt några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du haft fokus på inköp, försäljning eller projektledning. Tidigare erfarenheter av indirekt inköp är meriterande.
Engelska är vårt koncernspråk, varvid mycket goda kunskaper krävs. Svenska är meriterande. Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet samt körkort, då resor i tjänster förekommer.

Dina personliga egenskaper
Du kommer att ha en nyckelposition i de förhandlingar samt inköp som sker på den svenska marknaden. För att lyckas och trivas hos oss krävs det därför att du är serviceorienterad, kommunikativ och är duktig på att skapa relationer, så väl internt som externt. För att kunna hantera de olika arbetsuppgifterna och på ett tillfredställande sätt utföra ditt arbete är det viktigt att du är analytisk och systematisk i ditt arbetssätt.
Sist men inte minst vill vi att du ska trivas i en internationell miljö, där du får arbeta med människor från olika kulturer och bakgrund.
Vårt erbjudande
Denna position kommer att ge dig en unik bredd där din arena sträcker sig över Schneider Electrics alla affärsområden samt med människor på alla olika nivåer I organisationen. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med frihet under ansvar och en möjlighet att vara med under en mycket spännande tid i företaget. Schneider Electric är ett globalt bolag och för rätt person finns det möjlighet att göra en nationell såväl som internationell karriär.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vid frågor kring tjänsten, kontakta HR, Dina Zadeh, 072-543 07 85.

Så ansöker du
Skicka in din ansökan via länken nedan eller på www.schneider-electric.com/jobb. Vi vill ha in din ansökan så snart som möjligt. Urval och rekryteringen sker löpande.
Välkommen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dina Zadeh, 0725430785

Företag
Schneider Electric

Adress
Schneider Electric
Jägershillgatan 18
61129 Nyköping

Jobbnummer
1399707

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schneider Electric

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric: