Inköpsansvarig med kundservice till Lemo
Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2011-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsansvarig med kundservice till Lemo" (publicerad 2012-01-07) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Ta chansen att få en nyckelroll i familjärt framgångsbolag!
Publiceringsdatum2011-04-22FöretagetLemo är erkänd som ledande i design och tillverkning av kundanpassade precisionsförbindningslösningar. Deras högkvalitativa push-pull kontaktdon finns inom en bred palett av utmanande applikationer och miljöer - bland annat inom medicinteknik, industrikontroll, mät & test, audio & video samt telekommunikation. Lemo är ett internationellt bolag som förser 100 000 kunder i över 80 länder med sina produkter. Sverigekontoret är beläget i Sundbyberg i ljusa och fräscha lokaler. Läs gärna mer om Lemo på
www.lemo.se.Om jobbet
Lemo söker nu en inköpsansvarig som även kommer att arbeta inom kundtjänst. Tjänsten fyller en central funktion inom företaget och du kommer att arbeta nära kollegor inom lager och sälj. I arbetsuppgifterna ingår främst:
• Leverensbevakning
• Inköp och inköpsplanering
• Inventering och lagerplanering
• Orderhantering
• Avstämningar och service mot kund via telefon, e-post och fax
• Interna avstämningar samt rapportering
• Statistik och myndighetsrapportering
Möjligheter
På Lemo blir du en del av en sammansvetsad och dynamisk organisation med kompetenta och sociala medarbetare. Tjänsten innebär stor frihet under ansvar och du får själv möjligheten att påverka innehållet och utvecklingen av din roll. För rätt person finns stora möjligheter att bli rekryterad av Lemo.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en analytisk och strukturerad person med stort ordningssinne och kvalitetstänk. Det är mycket viktigt att du är serviceminded, kommunikativ samt har god social kompetens då tjänsten genomgående kräver interna och externa kontakter. Då bolaget är litet ser vi att du är innovativ och proaktiv samt trivs med att driva egna projekt.
KompetenserDu ska ha goda datakunskaper, främst i Excel, samt erfarenhet av något större affärssystem, exempelvis SAP eller Lawson. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som inköpsassistent och/eller har erfarenhet av kundtjänstarbete eller annat serviceyrke. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och eftersom du kommer att ha mycket kontakt med det schweiziska moderbolaget krävs det även mycket goda kunskaper i engelska. Talar du franska är detta ett stort plus.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Tillträde sker senast i slutet av juni. Arbetet är på heltid under kontorstider med möjlighet till flex. Till en början kommer du att vara anställd hos Hero och uthyrd till Lemo. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=116Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08-400 25 860 alternativt via e-post
viktoria.berg@hero.se .
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-21
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktViktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860,
viktoria.berg@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 912815
Observera att sista ansökningsdag har passerat.