Inköpsansvarig/ Controller till Visma Advantage
Brainpeople / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Vi söker dig som är utåtriktad, gillar siffror och vill bli en riktigt vass förhandlare!
Visma Advantage är ett snabbväxande företag inom Vismakoncernen. Vår verksamhet är inriktad på att effektivisera inköp för små och medelstora företag. Genom Visma Advantages inköpsportal samordnas idag inköp för ca 7 000 företag.
www.vismaadvantage.seArbetsbeskrivning: Visma Advantage söker dig som vill vara med och påverka och bygga vidare på företagets inköpsfunktion. Då tjänsten i sig är ny finns det goda möjligheter för dig att vara med och utforma hur rollen kommer att se ut i framtiden. Tjänsten innebär löpande kontakt med leverantörer, ansvar för leverantörsförhandlingar, inköp och kontinuerlig leverantörsutveckling. I befattningen ingår även att utarbeta leverantörsstrategier, söka och utvärdera nya leverantörer samt genomföra prisförhandlingar. Dessutom ligger i tjänsten ett lönsamhetsansvar och prissättning mot kund.
En del av tjänsten har inslag av controlling. Controllingdelen innebär att ta fram nyckeltal och analyser, delta och driva delar av bolagets budget- och forecastprocess samt leverera ett kvalificerat stöd till den affärsdrivande verksamheten genom sammanställningar och analyser.
Utvecklingsmöjligheter: Tjänsten innebär en unik roll för dig som gillar att arbeta utåtriktat, bygga och utveckla relationer, förhandla samt kombinera detta med analys av siffror. Genom kombinationen av controlling och leverantörskoordination kommer du både kunna utveckla din analytiska sida och stärka din förhandlingsvana. För rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter.
Kompetenskrav: Som person är du drivande, kreativ, engagerad och självgående. Du har ett lösningsfokuserat och affärsorienterat förhållningssätt. DU är en person som är duktig på att genomföra dina idéer och är en god samarbetspartner. Du trivs med en utåtriktad arbetsroll och det är en merit ifall du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar. Din analytiska förmåga är god och du arbetar på ett strukturerat sätt.
Vi söker dig med universitets- eller högskoleutbildning och tror att du har en inriktning mot ekonomi. Du uttrycker dig väl, såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Tjänsten kräver att du är väl förtrogen med MS Office, och då speciellt Excel.
Kanske arbetar du som controller idag men skulle gärna vilja ha ett mer utåtriktat arbete med mycket kundkontakter? Eller så arbetar du som inköpare och är en van förhandlare som nu vill få möjligheten att få grotta ner dig lite mer i siffror och analyser?
För att du ska passa för rollen har du förmodligen dessa egenskaper:
• Relationsskapande och kommunikativ
• Självständig ? Initiativrik och resultatorienterad
• Positiv, entusiasmerande och prestigelös teamspelare.
• Analytisk och noggrann.
• Du trivs i en platt organisation med högt tempo i ett snabbt växande företag.
Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Maria på 070-741 18 29 eller
maria.wallin@home.sehttp://brainpeople.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptycRfL w%3d%3d&ActivityNo=378721&Page=JobAd
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Publiceringsdatum2011-02-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 839466
Observera att sista ansökningsdag har passerat.