Inköpsansvarig

Alfa Rekrytering AB / Inköpar- och marknadsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alfa Rekrytering AB i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

HBA Fordonsteknik förser den tunga yrkestrafiken i Sverige med kvalitetsprodukter från välkända leverantörer runt om i världen. Affärsidén är att inom området fordonsteknik erbjuda ett brett, konkurrenskraftigt sortiment av bland annat fordonsbelysning, varningssystem, elkomponenter och reservdelar. HBA erbjuder teknisk kunskap och kundanpassade tekniska lösningar till tillverkande kunder, underleverantörer, vagnparksägare och eftermarknadskunder. Huvudkontor och lager ligger i ljusa moderna lokaler i Slagsta, ca 20 km söder om Stockholms city. HBA, som de senaste åren haft en mycket positiv utveckling omsätter 50 MSEK och står inför fortsatt tillväxt och expansion. För att öka styrning och kontroll över inköpsprocesserna i verksamheten söker vi nu en Inköpsansvarig.
Uppgift:
• Ta ett enat grepp om HBA's inköpsfunktion. Arbeta fram gemensamma riktlinjer för företagets inköpsprocesser med arbetsprocesser, system och rutiner och implementera dessa i verksamheten.
• Utveckla verktyg och datorstöd för inköp.
• Hantera hela kedjan, inköpsorder - leveransbevakning - inleveranser till lager - fakturakontroll.
• Lageroptimering - balansera lagret och hålla detta på rätt nivå beroende av säsong.
• Sluta avtal och prisförhandla med leverantörer, fraktbolag och speditörer.
• Hantera tullärenden.
• Uppdatering och registervård på artiklar och leverantörer.
• Bevaka trender inom branschen, delta vid mässor och följa marknadens utveckling av nya produkter.

Publiceringsdatum
2011-04-04

Kvalifikationer
För denna roll söker vi dig med minst 5 års erfarenhet från kvalificerat inköpsarbete inom ett handelsbolag med komplexa produktsortiment och stora volymer. Har du tidigare erfarenhet från inköpsarbete inom fordonstillbehörsbranschen är detta meriterande. Du har en relevant akademisk examen eller likvärdiga meriter. Du har god ekonomisk och affärsmässig förståelse för de processer som styr inköp och är väl bekant med operativt förbättringsarbete av detta. Du har erfarenhet från att arbeta med IT-stöd och olika inköps-/affärsstödssystem samt goda kunskaper i Excel.
Då tjänsten är nyinrättad bör du vara en självgående person med god förmåga att skapa struktur och ordning omkring dig. Du förstår hur inköpsarbete skall läggas upp och ser utmaningar i att ta tag i nya arbetsuppgifter, stort som smått. För att trivas inom företaget bör du ha god social kompetens, tycka om nätverksbyggande och ha intresse för samarbeten med övrig personal.

Så ansöker du
Välkommen att kontakta Annika Rimér, tel 08-643 29 00 så berättar hon mer om företaget och tjänsten. Urval och intervjuer pågår löpande så skicka din ansökan snarast.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Fast tjänst.

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Alfa Rekrytering AB

Adress
Alfa Rekrytering AB
Stockholm
11553 Stockholm

Jobbnummer
894361

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alfa Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alfa Rekrytering AB: