Inköpsansvarig
Leröy Smögen Seafood AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Leröy Smögen Seafood AB i Sotenäs Leröy Smögen Seafood AB söker Inköpsansvarig
Vill du arbeta i en vacker miljö, med fantastisk personal och med en bredd av inköpsrelaterade frågor? Är du duktig på att driva inköp både strategiskt och operativt och är en strukturerad person? Då har vi en spännande tjänst för dig. Vi söker nu en Inköpsansvarig med placering på vår produktionsanläggning i Kungshamn vid Smögen.
Bakgrund om bolaget:
Leröy Smögen Seafood AB 's anläggning är placerad i norra Bohuslän vid brofästet till Smögen. Fabriken ligger vid strandkanten och har en fantastisk utsikt över Skagerack. Bolaget startades som ett familjeföretag och är sedan en tid tillbaka helägt av Leröy Seafood Group ASA som är noterat på den norska börsen. Smögen Seafood producerar och distribuerar en bred portfölj utav sjömat med fokus på lax och skaldjursprodukter till den svenska marknaden och till utvalda exportmarknader.
Publiceringsdatum2021-05-03Dina arbetsuppgifterSom Inköpsansvarig har du det övergripande strategiska och operativa ansvaret för företagets samtliga inköp. Du arbetar tätt ihop med produktion, kvalité, planering/avrop, produktutveckling och säljorganisation. I din roll rapporterar du till företagets VD. Då bolaget ingår i en större koncern har du tät dialog med andra funktioner i värdekedjan men framför allt andra inköpare.
I rollen som inköpsansvarig ingår:
• Övergripande ansvar för kontakt och uppföljning av våra leverantörer och producenter
• Ansvar för att inköp av råvaror, ingredienser, emballage, tjänster, handelsvaror och utrustning görs på ett affärsmässigt riktigt sätt
• Förhandla, följa upp och uppdatera leverantörsavtal
• Prisprognoser och uppföljning av framför allt skaldjur och lax
• Ansvar för reklamationer gentemot leverantörer
Kvalifikationer Vi ser att vår framtida kollega har:
• God erfarenhet av inköp, förhandling och kontraktsskrivning med leverantörer
• Vana av att hantera en stor variation av leverantörer
• Erfarenhet av internationell handel och inköp
• God affärsförståelse
• Mycket goda kunskaper i engelska tal och i skrift
Följande erfarenhet/kunskap ses som meriterande:
• Kunskap inom sjömatsproduktion
• Ytterligare ett språk utöver svenska och engelska
• Erfarenhet av livsmedelsstandarder såsom BRC och FSSC 22000
Dina personliga egenskaperDu är van vid att arbeta självständigt och kunna fatta snabba beslut inom givna ramar. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, en positiv inställning och en vilja till att skapa förändring för att uppnå resultat. Som person är du relationsbyggare som både internt och med leverantörer skapar ett långsiktigt förtroende. Som person förväntas du leva upp till Leröy 's värderingar som är öppen, ärlig, ansvarstagande och skapande.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillsättning sker så snart vi hittat rätt kandidat. Vänligen besök
www.leroy.se för mer information om företaget. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Alexander Nordfeldt 0523-64 29 21,
alexander.nordfeldt@leroy.se Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressLeröy Smögen Seafood AB
Ödegården 10
45644 Kungshamn
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Leröy Smögen Seafood AB (org.nr 556051-4357),
https://www.leroyseafood.com Ödegården 10 (
visa karta)
456 44 KUNGSHAMN
Jobbnummer 5747177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.