Inköpsansvarig
Alten Sverige / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alten Sverige i Göteborg,
Halmstad,
Jönköping,
Skövde,
Växjö eller i
hela Sverige Rollen som inköpsansvarig innebär att du är ansvarig bl.a. för följande:
• Uppsättning, implementation och efterlevnad av flöden, processer, rutiner och arbetssätt
• Utveckla samarbetet med befintliga leverantörer samt att söka nya
• Leverantörsfakturor, matchning
• Leverantörsutvärderingar
• Förhandling och kontraktsskrivning
• Reseräkningssystem
• I samarbete med övriga funktioner säkerställa ett kostnadseffektivt flöde med rätt kvalité från beställning till leverans
• Initiera och leda projekt för kostnadsreduktion tillsammans med berörda avdelningar
• Säkerställa att vår inköpsprocess lever upp till de krav som ställs enligt våra ISO-certifieringar
Alten har under de senaste åren vuxit kraftigt och söker därför en inköpsansvarig som vill vara med att bygga upp vår inköpsverksamhet. Rollen är helt ny och syftar till att utveckla och optimera inköpsprocessen. Bolaget står inför ett affärssystembyte och du kommer att få en nyckelroll i implementationen och uppsättning av inköpsprocessen.
Initialt kommer du vara ensam i din roll men på sikt ansvarig för ett mindre team. Du kommer att få stor möjlighet till att påverka uppbyggnaden av inköpsprocessen och teamet inom givna ramar. Inköp kommer att ha ett nära samarbete med övriga stabsfunktioner såsom ekonomi, IT, HR samt övriga anställda.
Vi söker dig som har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare och har minst några års erfarenhet inom området. Du är förändringsbenägen och van vid att arbeta självständigt med frihet under ansvar och du har ett starkt driv att ta dig dit du vill. Vidare bör du vara en god förhandlare samt social och möjlighet att ta andra personer på ett bra sätt. Vi ser också positivt på om du har arbetat med processförbättringar och systemfrågor.
Du bör tala och skriva engelska obehindrat. Du har en högskoleutbildning eller annan ändamålsenlig utbildning.
På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom De mest engagerade teknik- och IT-konsulterna. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 22.400 medarbetare och verksamhet i 22 länder.
Det är vår övertygelse att äkta engagemang skapas genom valfrihet och möjligheten att påverka sin egen personliga utveckling - vår affärsmodell ger den möjligheten. Denna valfrihet gör att vi kan erbjuda våra kunder de mest engagerade konsulterna, oavsett uppdrag.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på vårt huvudkontor på Lindholmen i Göteborg. Du rapporterar till CFO.
Publiceringsdatum2017-01-20Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAlten Sverige
AdressAlten Sverige
Theres Svenssonsgata 15
41755 Göteborg
KontorsadressGustaf Werners Gata 12
Jobbnummer 3274021
Observera att sista ansökningsdag har passerat.