Inköpsansvarig
Gästrike Vatten AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gävle
2017-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsansvarig" (publicerad 2022-01-11) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gästrike Vatten AB i Gävle,
Ockelbo,
Hofors,
Östhammar,
Uppsala eller i
hela Sverige Gästrike Vatten AB är ett VA-bolag med ansvar för vatten och avlopp i kommunerna Gävle, Hofors, Ockelbo, Älvkarleby och inom kort Östhammar. Vi arbetar för att långsiktigt trygga en god dricksvattenförsörjning och miljöanpassad avloppshantering och vara en framstående aktör i framtidsfrågor. Vi är idag drygt 85 medarbetare som tillsammans arbetar för god service, hög kvalitet och gott affärsmannaskap.
Vi söker Inköpsansvarig
Vi befinner oss i en spännande utveckling och söker fler medarbetare. Häng med oss på resan mot framtidens VA-lösningar!
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete i en spännande bransch där du har stora möjligheter att påverka. På Gästrike Vatten arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska trivas och tar fasta på våra värdeord - trygghet, tydlighet, tillgänglighet och tillväxt.
Gästrike Vatten är upphandlande enhet inom LUF (SFS 2016:1146). Gästrike Vatten anlitar idag Inköp Gävleborg för upphandling av de flesta av bolagets ramavtal.
Entreprenadupphandlingar och (vissa) maskin- och tjänsteupphandlingar samt kritiska ramavtal för bolagets verksamhet utförs i egen regi.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som brinner för upphandling och som vill utveckla vår inköpsverksamhet och våra entreprenadupphandlingar. I rollen som inköpsansvarig kommer du arbeta brett med ansvar för hela inköpsprocessen i såväl operativa som strategiska frågor. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkommande anbud samt avtalsskrivning och uppföljning av avtal. I arbetet ingår även att informera och ge råd till verksamheten i upphandlings-/inköpsfrågor samt att ansvara för förvaltning av avtal. Du kommer att genomföra upphandlingar och se till att inköp sker på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt samt att arbeta med kontinuerliga förbättringar av vårt arbetssätt och metoder. Du kommer främst att arbeta med upphandling av tjänster och entreprenader men även ramavtal. Du har ett utvecklingsansvar inom inköpsfrågor för företaget som helhet.
Arbetet innebär också att självständigt:
• identifiera och samordna upphandlingsbehov för hela verksamheten
• genomföra direktupphandlingar och avrop med förnyad konkurrensutsättning
• vara dialogpart gentemot Inköp Gävleborg avseende övergripande upphandlings- och inköpsfrågor.
• följa upp och kvalitetssäkra upphandlade avtal inklusive avtalstrohet.
Utbildning och erfarenhet
Du har högskoleutbildning (180 hp) med inriktning mot teknik, ekonomi eller juridik eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av inköp från offentlig eller privat verksamhet. Du har god kunskap om hela inköpsprocessen, från analys till förhandling och avslut och erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar inom offentlig sektor enligt LOU och LUF.
Det är meriterande om du har kunskaper inom entreprenadrätt (AF, AMA, AB04, ABT 06 och ABK 09), avtalsrätt, erfarenhet från entreprenadupphandling och e-handel samt av upphandlingsverktyget Kommers. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift samt god datorvana, främst av Office-paketet.
Tjänsten kräver B-körkort.
Personliga egenskaper
Som person är du trygg i dig själv och din kompetens. Du har väl grundade och tydliga värderingar och hög integritet. Du tar ansvar för ditt ansvarsområde, strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer, både det dagliga och det långsiktiga arbetet. Du är noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till mål och att kvalitetssäkra ditt arbete. En av dina drivkrafter är att se möjligheterna till förbättringar och förenklingar för verksamheten. Rollen som inköpsansvarig ställer stora krav på självständighet men det krävs också att du är serviceinriktad och har förmåga att leverera lösningar för att hjälpa andra. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Att kommunicera på ett tydligt sätt och säkerställa att budskap når fram är naturligt för dig.
Arbetsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast. Placeringsort Gävle. Individuell lönesättning tillämpas. Kollektivavtal finns. Gästrike Vatten strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ansökan
Skicka ansökan med personligt brev, CV och löneanspråk till
nyttjobb@gastrikevatten.se Ange ref: Inköpsansvarig 2017 i ansökan. Sista ansökningsdag 2017-02-19.
För mer information kontakta
Johanna Sollengren (Jurist) tfn 026-17 51 28,
johanna.sollengren@gastrikevatten.se Kristoffer Thyberg (SACO) tfn 026-17 51 41,
kristoffer.thyberg@gastrikevatten.se Gertrud Edström (HR strateg) tfn 026-17 51 07,
gertrud.edstrom@gastrikevatten.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-01-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-19
FöretagGästrike Vatten AB
AdressGästrike Vatten AB
Hamnleden 20
80641 GÄVLE
KontorsadressHamnleden 20
Jobbnummer 3268219
Observera att sista ansökningsdag har passerat.