Inköpsansvarig

Experis Sverige Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Växjö, Hylte, Emmaboda, Ljungby, Älmhult eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Växjöbostäder AB är, genom fusionering av två kommunala bostadsbolag, ett nybildat bolag och ett av de
15 största fastighetsbolagen inom allmännyttan i Sverige. Bokfört värde på vårt fastighetsbestånd är 3,1 miljarder
kronor och vi beräknar omsätta 380 miljoner kronor 2014.

Publiceringsdatum
2014-05-23

Dina arbetsuppgifter
Rollen som Inköpsansvarig på Växjöbostäder är nyinrättad vilket innebär att du kommer att vara ansvarigför att utarbeta och implementera nya rutiner, processer och systemstöd inom inköp, lager och logistik.

Inköpsansvarig fungerar som ett stöd till fastighetsavdelningen i samband med upphandlingar. Konkret innebär det att
inköpsansvarig deltar vid framtagning av handlingar samt förhandling och kontraktsskrivning med leverantör/entreprenör.

Inköpsansvarig ansvarar vidare för verksamhetsplanering, mål och policys för inköpsverksamheten. Intern kontroll och
uppföljning av att samtliga upphandlingar och avtal följer LOU är andra arbetsuppgifter.

Du är direkt underställd och rapporterar till fastighetschefen.

Vem är du?
Du har en relevant akademisk utbildning och kvalificerad flerårig arbetliverfarenhet inom inköp, lager, logistik eller
liknande.

För att vara aktuell för tjänsten måste du ha utbildning i LOU och gärna också tidigare ha arbetat med offentliga upphandlingar. Det är meriterande om du även har erfarenhet av upphandlingar i fastighetsbolag.

Du har även erfarenhet av processorienterad verksamhet och arbete med ständiga förbättringar enligt Lean, Six Sigma
eller liknande. Erfarenhet av Avtal för fastighetsförvaltning (Aff) är meriterande.

Som person klarar du av att kommunicera på ett tydligt sätt samtidigt som du har lätt för samarbete med många olika aktörer. Du är engagerad, självgående och affärsmässig.
Du är dessutom kundorienterad, med hög känsla för service och kvalitet. Slutligen är du en person som tar initiativ till
förbättringar och levererar i utsatt tid.

Kontaktperson för detta jobb
För mer information om tjänsten eller din ansökan ber vi dig kontakta Experis rekryteringskonsult Sara Williamsson på
telefon 0470-74 55 82. Urval sker löpande så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Williamsson 0470-74 55 82

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1886207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: