Inköpsansvarig - Lintex Nordic Group AB
Högström & Co Management AB / Chefsjobb / Nybro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Nybro,
Emmaboda,
Kalmar,
Lessebo,
Mörbylånga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högström & Co Management AB i Nybro,
Emmaboda,
Kalmar,
Mörbylånga,
Torsås eller i
hela Sverige Lintex Nordic Group AB tillverkar, marknadsför och säljer inredningsprodukter till kontor och offentlig miljö. Lintex befinner sig i ett expansivt skede och har haft starkt tillväxt de senaste åren. Huvudkontoret ligger i Nybro där också merparten av produktion sker. Lintex finns representerade med egna bolag i alla de Nordiska länderna och med agenter på övriga marknader. Koncernen har ca 120 medarbetare med en omsättning på ca 180 MSEK. Vi söker nu en;
Inköpsansvarig
Analys - Utveckling - Förändringsarbete
I rollen som inköpsansvarig ansvarar Du för allt inköp i företaget. Du arbetar med allt från att utvärdera strategiska leverantörer till att lägga order.
Tjänsten innebär att Du håller i förhandlingar och kontraktsskrivningar med leverantörer, samt att standardisera och utveckla ingående komponenter tillsammans med produktion och marknad/försäljning. Du blir involverad i olika utvecklingsprojekt där bl.a. materialval kan vara av strategisk betydelse. Som inköpsansvarig förväntas man göra en hel del resor för att finna nya leverantörsalternativ. Idag finns leverantörerna i närområdet, Europa och Asien. Det är ett självständigt arbete där man själv planerar och genomför eventuella förändringar av leverantörsbasen.
Då produktionsbeläggningen kan vara ojämn samt innehålla kundanpassade specialprodukter krävs många gånger en stor flexibilitet som inköpare. Det gäller att ha ett bra uppbyggt kontaktnät i leverantörsledet som kan ställa upp med kort varsel samtidigt som det gäller att kunna planera för ett kontinuerligt flöde av leveranser från Asien.
Vi vill att Du har någon form av teknisk, ekonomisk alternativt logistikutbildning, gärna på högskolenivå. Du har några års erfarenhet från kvalificerat inköps/logistikarbete inom tillverkande industri. Du ska ha god förhandlingsvana och är van vid att göra ekonomiska analyser. Då flera av våra leverantörer är internationella krävs det att Du har goda kunskaper i engelska. Som inköpsansvarig rapporterar man direkt till VD för bolaget.
Vi ser gärna att Du är affärsdriven och har en god analytisk förmåga. Du är strukturerad i ditt arbete men har förmågan att improvisera.
Välkommen till ett företag med många intressanta och utvecklande arbetsuppgifter.
Intresserad?
Har du frågor så ta gärna en första kontakt med Håkan Cöster vid Högström & Co. Du når honom via 0480-42 26 50. Din ansökan, som behandlas konfidentiellt sänder Du senast den 20 november via
www.hogstrom-co.se Aktuella tjänster.
Välkommen!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-11-12ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagHögström & Co Management AB
AdressHögström & Co Management AB
35230 VÄXJÖ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0470-705630
Jobbnummer 2525340
Observera att sista ansökningsdag har passerat.