Inköpsanalytiker/controller

Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Den centrala inköps- och upphandlingsenheten inom Helsingborgs stad söker en inköpsanalytiker/controller. Du är en medarbetare som inom ditt ansvarsområde vill utveckla arbetssätt och blir sporrad av höga målsättningar och uppnådda resultat. Vi erbjuder dig de bästa verktygen och den rätta miljön för att lyckas. Ett viktigt arbetsverktyg är SAS Inköpsanalys som levereras av It-företaget SAS Institute.
Inköps- och upphandlingsenheten är under successiv uppbyggnad och har idag fjorton medarbetare. Enheten leder, samordnar och utvecklar stadens inköps- och upphandlingsverksamhet. Enheten är processägare av inköpsprocessen där stora delar av arbetet utförs ute i linjen hos verksamheterna. Analys och uppföljning av hur stadens arbetar med inköp är av stor vikt för värdering av effektiviteten i arbetet.

Publiceringsdatum
2014-06-23

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Ledning och utveckling av inköpsrapportering samt utveckling av analysmetoder
• Dialog med inköps- och ekonomiansvariga på stadens förvaltningar
• Definiera/utveckla och löpande följa upp nyckeltal inom inköp
• Genomföra spendanalyser
• Bistå upphandlare och upphandlingschef med analyser som del av förarbete och uppföljning
• Utarbeta analyser och prognoser inom avtalskategorier
• Koordinering av kontakter mellan upphandlingsenheten och stadens ekonomifunktioner

Kvalifikationer
Du har en utvecklad analytisk förmåga.Du har ett gediget intresse av att använda IT som verktyg i ditt arbete och är även en driven användare av Officepaketet. Vi förväntar oss att du är resultatorienterad och ser lösningar och alternativa möjligheter. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vidare har du en utvecklad förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter med servicerollen i centrum i dina många kontakter inom staden. Du har några års erfarenhet som inköpsanalytiker eller inköpscontroller i en större organisation

ÖVRIGT
Vid rekryteringen kan tester och registerkontroll förekomma.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-24
Ange följande referens när du ansöker: A406304
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Karlsson, Upphandlingschef 0732-311 547
Anette Ahlblad, Bitr upphandlingschef 042-10 35 01

Facklig kontakt
Cecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
Robert Lexeklint, VISION 042-10 51 95

Företag
Helsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
1918726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen: