Inköpsanalytiker

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

ValueOne söker en Inköpsanalytiker för ett konsultuppdrag hos ett företag i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper i minst sex månader.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

I rollen som Inköpsanalytiker kommer du att ha varierande arbetsuppgifter som omfattar både administrativt stöd och analysarbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Hantera och organisera inköpsdokumentation, inklusive offertförfrågningar, avtal, beställningar, fakturor och leveransbekräftelser.
Säkerställa att alla inköpsrelaterade dokument är korrekt arkiverade och lättillgängliga.
Samla in och analysera inköpsrelaterade data, såsom kostnadsuppgifter och förbrukningsstatistik.
Förbereda rapporter och presentationer baserade på analyserna för att stödja inköpsbeslutsfattande.
Identifiera möjligheter till kostnadsbesparingar och effektiviseringar inom inköpsprocessen.
Assistera vid förhandlingsprocessen med leverantörer.
Delta i möten.

Erfarenhet och kompetens

Rätt person för uppdraget bör ha tidigare erfarenhet från en liknande roll inom inköp och administration. En kandidatexamen inom inköp, företagsekonomi, logistik eller relaterat område är en fördel, liksom erfarenhet av att använda inköpssystem och databaser. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel och Word. Vi lägger dessutom stort vikt vid goda kunskaper i inköpsprocesser och grundläggande förståelse för ekonomi och affärsprinciper.

För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är noggrann och välorganiserad, har öga för detaljer och kan hantera flera uppgifter och deadlines samtidigt. Du är en analytiskt lagd person med utmärkta kommunikativa färdigheter, både i tal och skrift. Lägg därtill ett självständigt arbetssätt, god samarbets- och problemlösningsförmåga samt förmåga att fatta beslut, och du kan vara den person vi söker.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone2253".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
7919323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: