Inköpsadministratörer, Insjön

Clas Ohlson AB / Kontorsjobb / Leksand
2016-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsadministratörer, Insjön" (publicerad 2018-06-12) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand, Borlänge, Falun, Ludvika, Gävle eller i hela Sverige

Clas Ohlson är ett starkt växande företag med visionen att bli en ledande internationell detaljhandelskedja. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem i vardagen genom att erbjuda kundservice utöver det vanliga samt ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Vårt uppdrag är tydligt; vi vill bidra till en inspirerande shoppingupplevelse genom att hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, utbildningar och konkurrenskraftiga löner. Allting vi gör, bottnar i Clas Ohlson-andan där vi värdesätter handelsmannaskap, engagemang, nytänkande, värme och handlingskraft.

Till Sortiment- och Inköpsavdelningens funktion Inköpsadministration söker vi nu två stycken Inköpsadministratörer.

I arbetsuppgifterna ingår bla:

• att lägga löpande beställningar enligt rutin för våra lagermål
• registervård i inköpssystemet, t.ex. prognosuppdateringar, under-/överleveranser
• bearbetning av orderbekräftelser och fakturakontroll

I övrigt har man kontakt med leverantörer gällande exempelvis leveranstider, pris- och kvantitetsavvikelser samt har kontakt med DC gällande bl.a. in- och utleveranser, produkt- och förpackningsavvikelser. Du kommer också att ha daglig kontakt med produktchefer, övriga funktioner inom Sortiment & Inköp och andra avdelningar inom bolaget som berör inköpsadministration.

Vem söker vi?

Du som söker måste ha goda kunskaper i Excel, vara en god kommunikatör som både förstår och gör dig förstådd på svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete inom supply/logistik. Du ska gilla att jobba i team, ha en god serviceförmåga och en positiv inställning. Vi vill också att du har engagemang, framåtanda och initiativförmåga.

Du som söker ska ha minst 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller 1-3 års relevant yrkeserfarenhet. Goda kunskaper om vårt produktsortiment är meriterande.

Båda tjänsterna är tidsbegränsade anställningar; den ena är ett vikariat på heltid med tillträde i mars 2017 som sträcker sig till augusti 2017. Den andra tjänsten är en visstidsanställning på deltid (80%) med tillträde enligt överenskommelse, som sträcker sig till 31 december 2017. Placeringsort för tjänsterna är Insjön.

För mer information angående vikariatet är du välkommen att kontakta Maria Borong, Funktionschef på telefon 0247-447 23 alternativt via e-mail maria.borong@clasohlson.se eller My Gyll, Teamleader på telefon 0247-446 93 alternativt via e-mail my.gyll@clasohlson.se

Sista ansökningsdag är den 8 januari 2017. Rekrytering kan komma att ske löpande, varför vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Clas Ohlson är en dynamisk arbetsplats som präglas av omtanke om varandra och våra kunder. Vår värdegrund genomsyrar allt vi gör och vi är stolta över vårt ursprung. Vill du läsa mer om vår historia eller om hur vi jobbar med kundservice som främsta verktyg, gå in på www.clasohlson.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-12-19

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clas Ohlson AB

Adress
Clas Ohlson AB
Clas Ohlson AB
79385 Insjön

Kontorsadress
Clas Ohlson AB

Jobbnummer
3221720

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clas Ohlson AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clas Ohlson AB: