Inköpsadministratör till Tre!
Novare Professionals / Kontorsjobb / Stockholm
2018-06-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsadministratör till Tre!" (publicerad 2018-07-16) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 kommer vi på Tre att byta lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Har du tidigare erfarenhet av brett inköpsarbete, fakturahantering och kanske även en utbildning inom detta? Har du ett stort intresse för administration och att säkerställa att rätt sak får rätt ersättning? Vill du arbeta med inköp inom Telecom? Då kan det här vara möjligheten för dig! Vi söker nu en Inköpsadministratör för konsultuppdrag hos Tre och för rätt person finns goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete!
OM ROLLEN
Novare Professionals söker nu efter en prestigelös och lösningsorienterad relationsbyggare som vill arbeta i ett serviceinriktat team som stöttar företaget i att kontrollera inköpskostnader på ett bra och professionellt sätt. Det innebär att vara närvarande i organisationen och agera som en hjälpande hand till resterande avdelningar vid inköp och upphandlingar, samt att kontinuerligt kontrollera och utveckla vår leverantörsbas. Inköpsteamet som du kommer att ingå i är ansvarigt för de flesta inköpsaktiviteter relaterat till indirekt material. Därtill är teamet ansvariga för de inköpsregler och processer som gäller för alla avdelningar på Tre.
Som administratör i inköpsteamet kommer du att arbeta med inköpsorder- och fakturahanteringsprocesser. Det blir din uppgift att ta fram inköpsordernummer (PO) och sedan administrera matchningen av dessa mot fakturor som leverantörer skickar till oss. Du kommer att säkerställa att Tre betalar rätt summa för varje artikel och att inköpsprocessen flyter på som den ska i hela organisationen. Ditt uppdrag på Inköp kommer vara att agera som stöd och expertis i inköpsprocessen och hjälpa till i olika inköpsrelaterade frågor, samt skapa förutsättningar för organisationen att följa vår inköpspolicy.
Du kommer dagligen att arbeta i Oracle och Officepaketet. Du kommer även att stötta inköpschefen genom att säkerställa att bolagets inköpspolicy efterlevs. Inköpsteamet som du kommer att ingå i består av fyra personer och du rapporterar till inköpschefen.
Rollen är en del av Novare Professionals personaluthyrning, du kommer därför inledningsvis att vara anställd av Novare Professionals och arbetsledas av Tre. Rekryteringsprocessen hanteras i helhet av Novare Professionals och det är därför Tre's önskemål att alla frågor kring processen vänds direkt till Novare.
DIN PROFIL
Som inköpsadministratör hos Tre kommer du att få stor nytta av din tidigare erfarenhet av brett inköpsarbete. Din kunskap om föredragen inom inköpsorder- och fakturahanteringen (Procure-to-Pay) kommer dagligen att vara behövd och din förmåga att utmana och påverka alla nivåer i organisationen att fatta rätt strategiska beslut när det gäller inköp kommer att göra att du snabbt blir en pålitlig samarbetspartner.
Vidare uppskattar du att arbeta i en öppen miljö med högt tempo. Du är en teamspelare som självklart kavlar upp ärmarna när det behövs. Att dela med sig av kunskap och erfarenhet för att sprida kompetens i teamet och organisationen ser du som en naturlig del av din roll, likväl som att ge en god, professionell service till alla som efterfrågar din hjälp. Avslutningsvis så älskar du administration och att arbeta snabbt, effektivt och noggrant.
Kvalifikationsmässigt tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande roller och har du en utbildning inom området så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i arbetet och göra skillnad.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Juni 2018
Omfattning: Deltid, 50%
Uppdragslängd: Inleds som 3 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning.
Placering: Stockholm
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid
Publiceringsdatum2018-06-06ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Professionals
AdressNovare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm
KontorsadressBlasieholmsgatan 4B
Jobbnummer 4189508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.