Inköpsadministratör till Scania

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-05-23

Om tjänsten
Som Inköpsadministratör kommer du att ha en viktig del i att hantera inköpsärenden, där du supporterar inköpare och inköpsavdelningen i det dagliga arbetet. Huvuduppgifterna är att stödja inköpsorganisationen med administrativt arbete i våra interna processer med t.ex. beställningar av datorer, mobiler, lägga upp rätt accesser till inköps medarbetare i våra olika system. Du kommer att ingå i en grupp av inköpsadministratörer som arbetar i nära samarbete med övriga medarbetare inom inköpsorganisationen på Scania. Du arbetar på plats på kontoret i Södertälje med viss möjlighet till distansarbete.

I din roll som Inköpsadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantera inköpsärenden
• Supportera inköpare och inköpsavdelningen
• Beställningar av datorer, mobiler och rätt accesser i olika system

Tjänsten som Inköpsadministratör är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående/maj och pågår till sista augusti med möjlighet till förlängning.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och gärna erfarenhet inom en administrativ roll. Vi söker dig med flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift. Vidare söker vi dig som är van att arbeta digitalt och har en god datorsystemvana, framför allt Officepaketet.

Vi ser att du är en lagspelare men att du även behöver kunna arbeta självständigt. Du behöver ha ett genuint intresse för administrativt arbete, service och support. Vidare tror vi att du är strukturerad, noggrann, flexibel och har en positiv attityd för att bidra till god arbetsmiljö.
Viktigt för tjänsten är:

• Gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet inom administration
• Flytande i svenska och engelska
• God datorsystemvana
• Teamplayer, serviceminded och strukturerad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Scania Inköp
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med sina partners och kunder leder de övergången till ett hållbart transportsystem. Scania Inköp ansvarar för inköp av produkter och tjänster till alla Scanias enheter världen över. Vi arbetar i en dynamisk och kreativ miljö som kräver ett flexibelt och proaktivt förhållningssätt. Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt engagemang där vi utmanar både oss själva och inköp i att utveckla nya och kreativa arbetssätt för bästa effektivitet och support.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jesper Jenefjärd via jesper.jenefjard@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköpsadministratör, Administratör, Inköp, Service, Support, Svenska, Engelska, Södertälje, Scania, Stockholm, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-37667".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Sofi Coulianos
Sofi.Coulianos@adecco.se

Jobbnummer
6673124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: