Inköpsadministratör till Region Värmland

Region Värmland / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Värmland i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra samhällsaktörer, som nationella och regionala myndigheter, andra regioner, kommuner och olika intresseorganisationer.

Om verksamheten
Region Värmland befinner sig i en spännande utvecklingsfas där planerings- och ekonomiavdelningen har en betydande roll i arbetet att skapa balans i ekonomin.

Planerings- och ekonomiavdelningen genomgår en förändringsresa med målet att skapa en effektiv ekonomiorganisation samt stärka ekonomistyrningen inom regionen. Ett utvecklingsarbete pågår också för att samordna och modernisera ekonomiorganisationen under ledning av Region Värmlands ekonomidirektör. Planerings- och ekonomiavdelningen är ansvarig för ekonomi, verksamhetsuppföljning och inköp för Region Värmland. Totalt jobbar cirka 90 personer inom avdelningen.

Vi söker nu en inköpsadministratör till enheten Verksamhetsstöd Inköp, som är en del av Regioninköp.

Publiceringsdatum
2022-09-20

Dina arbetsuppgifter
Regioninköp har uppdraget att, strategiskt och operativt, samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen. Regionen arbetar med kategoristyrt inköp vilket är en strategisk processbaserad metod. Regioninköp består i nuläget av 24 personer, varav sju stycken jobbar inom enheten Verksamhetsstöd Inköp. Verksamhetsstöd Inköp fungerar som ett inköpsstöd till regionens verksamheter. Enheten ansvarar också för delar inom regionens e-handelsprocess. Du ska företräda regionen inom ditt ansvarsområde, både internt och externt, och bidra till att regionens inköp genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.

I arbetet som inköpsadministratör ingår bland annat att:

- stödja och vägleda regionens beställare i inköpsfrågor,
- utföra direktupphandlingar, beställa varor och tjänster,
- hantera avtalsadministration.

Enheten befinner sig i en förändringsprocess, vilket betyder att arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas under kommande året.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha yrkeshögskola, högskole- eller universitetsutbildning med inriktning inköp eller annan utbildning/motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren anser likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete samt systemvana för elektroniska beställningar. Det är också meriterande om du arbetat med support/kundtjänst eftersom en stor del av den dagliga kontakten med regionens verksamheter sker via mejl och telefon. God datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom Word och Excel.

Som person är du positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!

https://www.regionvarmland.se/berattelser

Övrig information
I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-8315000. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION VÄRMLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS/222261".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Värmland (org.nr 232100-0156)

Arbetsplats
Regioninköp

Kontakt
Denis Hamzic, enhetschef
denis.hamzic@regionvarmland.se,010-8319662

Jobbnummer
6998771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Värmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Värmland: