Inköpsadministratör till Purchasing, Customized Solutions
Scania CV AB / Kontorsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Inköpsavdelningarna SWB och SWD inom Purchasing Customized Solutions ansvarar för inköp för Scanias säljbolag runt om i världen. Inköpsansvaret är fördelat på 2 centrala grupper i Södertälje, som hanterar globala avtal för Scanias säljbolag runt om i världen och stöttar våra inköpare runt om i världen med avtal, förhandlingar etc.
Vår nuvarande administratör går vidare inom Scania och vi söker nu hennes efterträdare.
Publiceringsdatum2017-09-26ArbetsuppgifterSom inköpsadministratör kommer du att arbeta löpande med inköpsrelaterade arbetsuppgifter och fungera som spindeln i nätet. Du kommer stötta och avlasta inköparna genom att vara gruppens administrativa stöd med bland annat uppföljningar, fakturahantering, beställningar av olika slag, administration av avtal, uppdatering av databaser, utskick och bokningar av resor. Arrangera konferenser och seminarier är också en del av jobbet.
Du är en del av sekreterare/administratörs nätverket inom Customized solutions och övriga inköp.
Våra kontaktytor är både externa mot leverantörer och interna inom Scania.
ProfilVi söker dig som har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har en positiv inställning till nya utmaningar. Som person bör du vara strukturerad, självständig, noggrann och gilla ett högt tempo. Du får en central sammanhållande roll och du bidrar aktivt till medarbetarnas trivsel. I ditt dagliga arbete kommer du att använda Microsoft Office-paketet och då framförallt Excel och Word. Du kommer även att arbeta i andra interna datasystem så god datavana är viktigt.
Du skall kunna formulera dig obehindrat i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska då en stor del av kommunikationen både internt och externt sker på engelska.
Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av ett stimulerande och intressant arbete med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.
För mer information
Kontakta gärna Lars-Erik Ekström (Purchasing Manager SWB), 073 695 18 33
Så ansöker duAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Vi ser fram emot din ansökan!
Gör din ansökan via
http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till
kandidatbokning@scania.comOBS! Ange Scanias Job Id 20174336 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningLön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje
KontorsadressVagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
Jobbnummer 3719509
Observera att sista ansökningsdag har passerat.