Inköpsadministratör till Larssons i Bjärred
Larssons i Bjärred Mekaniska Verkstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Larssons i Bjärred Mekaniska Verkstad AB i Lomma Söker du nya utmaningar inom Inköp & Order i en inkluderande och kamratlig miljö? Då har vi jobbet för dig!
Larssons i Bjärred är ett familjeföretag som med långa traditioner satsar in i framtiden. Vi är en pålitlig underleverantör till krävande kunder av skärande och finmekanisk bearbetning och montering. Vår produktion kombinerar hög teknologi med hantverksmässigt kunnande och varje produkt behandlas med omsorg och noggrannhet. Verksamheten är koncentrerad till små och medelstora serier, ofta med korta leveranstider. Nu satsar vi framåt med nya maskiner och utökad personalstyrka. Vi är idag 38 medarbetare och omsätter drygt 65 MSEK.
Avdelningens ansvarsområden
Inköpsavdelningen har ett ansvar för den operativa inköpsprocessen och för ordersupport för samtliga kunder. Som Inköpsadministratör medverkar du i det övergripande strategiska inköpsarbetet och ansvarar för implementering av gällande kundavtal. Du utvecklar och sörjer för att vårt användande av affärssystemet Monitor G5 ständigt förbättras.
Publiceringsdatum2022-04-25Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som Inköpsadministratör kommer främst att vara:
Administrera inköp och beställningar av material, legoinköp samt inköp av färdiga artiklar, hantera ordererkännande, säkerställa prissättning och leveransbevaka.
Support och uppföljning av inköpsadministration av övrigt förbrukningsmaterial och förbrukningsinventarier, hantera ordererkännande och leveransbevaka
Proaktiv uppföljning av leveransprecision övriga överenskomna KPIer för leverantörer.
Orderregistrering av inkommande orders från alla kunder.
Proaktiv uppföljning av orders genom hela kundorderflödet.
Fastställa och övervaka relevanta mål och KPIer för inköp och orderhantering baserat övergripande mål och KPIer för företaget.
Dokumentera och analysera leveransförseningar från leverantörer samt föreslå åtgärder och utföra beslutade åtgärder.
Utföra riskanalyser och upprätta handlingsplaner där detta är påkallat.
Säkerställa att rätt leverantör väljs för varje artikel baserat på relevanta underlag och kvalitetskrav.
Följande arbetsuppgifter kommer också att förekomma:
Budgetering av direkta kostnader kopplade till material och färdiga artiklar.
Planering av inköp enligt prognos.
Identifiera möjligheter till mer kostnadseffektiva villkor och priser med bibehållen eller bättre kvalitet för LiB.
Medverka i utvärdering av leverantörer vad gäller leveransprecision, kvalitet och övriga relevanta KPIer.
Medverka vid hantering av avvikelser från leverantörer.
Övrig administration och uppgifter som är påkallade av verksamhetens behov.
Kompetens
Följande är ett krav för tjänsten:
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av inköp i en verkstadsindustri.
Mycket goda kunskaper och färdigheter i affärssystem och Excel.
Flytande svenska i tal och skrift.
God engelska i tal och skrift.
Följande är meriterande:
YH-utbildning inom Inköp eller motsvarande eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av affärssystemet Monitor.
Erfarenhet av kundservicearbete.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att lära. För att trivas i tjänsten präglas du av:
God kommunikatör och förmåga att bygga professionella relationer.
Hög arbetsmoral och en vilja till att ta ansvar.
Handlingskraft och en "doer"-mentalitet.
Noggrannhet i ditt utförande.
Ödmjukhet och prestigelöshet inför uppgiften.
Att ställa upp för andra faller sig naturligt för dig. Vi har ett öppet synsätt och arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Övrig informationTjänsten avser heltid under dagtid och vi tillämpar provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.
Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och sista ansökningsdag är 2022-04-11. Varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) till
jobb@larssonsmek.com redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ange "Inköpsadministratör" i rubrikraden.
Vid frågor eller mer information om tjänsten kontakta vice VD Anna Nordh, tel 072-4020971 eller maila till adressen ovan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-11
AdressLarssons i Bjärred Mekaniska Verkstad AB
Södra Västkustvägen 19
23736 Bjärred
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Inköpsadministratör".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Larssons i Bjärred Mekaniska Verkstad AB (org.nr 556140-8559),
http://www.larssonsmek.com Södra Västkustvägen 19 (
visa karta)
237 36 BJÄRRED
Ansökan E-post:
jobb@larssonsmek.com Arbetsplats Larssons i Bjärred Mekaniska
Jobbnummer 6569571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.