Inköpsadministratör Till Inköpsteamet På Gpbm Nordic I Göteborg

Vega HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Är du en administrativ fena som trivs med att arbeta i en livlig internationellt affärsorienterad organisation? Tycker du om siffror och detaljer och stimuleras av att ha många varierande uppgifter? Vill du arbeta i ett företag med högt tempo, härliga kollegor och ständig utveckling är viktiga ingredienser i vardagen? Då är detta rollen för dig!
För vår uppdragsgivare, GPBM Nordic AB, söker vi nu en positiv och serviceorienterad inköpsadministratör med sinne och intresse för administration och effektiva processer. Du kommer att stödja företagets inköpsteam och tjänsten ska tillsättas omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
GPBM Nordics inköpsteam ansvarar för varuförsörjningen av ett par tusen artiklar till tre Business Units, två centrallager och sex huvudsakliga försäljningsmarknader, där lejonparten av företagets leverantörer finns i Asien.
Teamet behöver nu kompletteras med en duktig administratör, i en bred roll, inriktad på löpande administrativa och inköpsrelaterade arbetsuppgifter. Du får inblick i alla delar av inköpsarbetet vilket innebär att du har stora möjligheter att kunna påverka utvecklingen med att effektivisera teamets processer. Som Administratör kommer du bl.a. arbeta löpande med:
Hantering av artikeldata och rapportering i DC1 (ERP-system).
Hantering av leverantörskontakter.
Hantering av inköps/ produktionsorder och leveransbevakning.
Bistå inköparna med administrativa och stödjande arbetsuppgifter.
Bidra med att utveckla arbetssättet för effektiva processer och bästa servicegrad till företagets kunder.
Rapportering inom miljö-, KPI- och andra inköpsrelaterade ansvarsområden

Vem är du?
Du är en ansvarstagande, noggrann och strukturerad person med fallenhet för effektiv ordning och reda och god hantering av data.
Du är nyfiken, lösningsorienterad och drivs av kontinuerlig utveckling av rutiner och processer samt deltar gärna i förbättringsarbete inom olika delar av företaget.
Du är positiv, flexibel och service-minded. I perioder kan du hantera många bollar i luften med högt tempo.
Att arbeta självständigt såväl som i lag är inga problem för dig och ditt engagemang och den kvalitet du har i det du gör avspeglar sig i goda prestationer och resultat.

Publiceringsdatum
2023-04-24

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning (meriterande med eftergymnasial) och erfarenhet av motsvarande arbete inom kommersiell verksamhet med internationella relationer. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper inom moderna verktyg samt Officepaketet, framför allt Excel. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på svenska och engelska.
Vad kan GPBM Nordic erbjuda dig?
Du erbjuds en bred och varierande roll i en platt organisation i ett internationellt företag inom en spännande bransch med möjlighet att göra intern karriär. Du kommer till en modern företagsmiljö, där samarbetet med kompetenta och trevliga kollegor känns prestigelöst. GPBM Nordic erbjuder välkända varumärken och har över 35 års erfarenhet inom såväl batteri- om brandskyddsbranschen och är marknadsledande inom många produktområden. Företaget är entreprenörsdrivet och har stora tillväxtvisioner där du erbjuds möjligheten att vara en del av.
Om GPBM Nordic AB - En del av Cebon Group
Med över 35 års erfarenhet av design, marknadsföring och försäljning av produkter inom områdena batterier och laddutrustning, belysning och brandsäkerhetsprodukter har GPBM Nordic skapat en stark position på såväl konsument- som industrimarknaden med bl.a. varumärkena like GP Batteries, GP PowerBank, GP Lighting, Housegard, CGS, Firephant, Haidi and Sunmoon. GPBM Nordic ingår i handelskoncernen Cebon Group som har rörelsedrivande bolag i Norden, Frankrike och Italien med huvudkontor och centrallager i Göteborg. Cebon Group omsätter ca 650 MSEK och har ca 115 medarbetare som arbetar under ledorden Utveckling, Engagemang och Ansvar. Läs gärna mer på www.gpbmnordic.se och www.cebon.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Inköpsadministratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vega Hr AB (org.nr 556809-3040), https://www.gpbmnordic.se
Sörred/Mölndal (visa karta)
418 78  GÖTEBORG

Arbetsplats
Gpbm Nordic

Kontakt
Rekryteringskonsult
Anette Norling
anette.norling@vegahr.se
0706286660

Jobbnummer
7693109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: