Inköpsadministratör med god datorvana!

Poolia Väst AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Presentation

Vill du arbeta i en global och stor organisation? Gillar du att administrera och strukturera samt är en ansvarsfull person med mycket servicekänsla? Då kan det här vara rätt jobb för dig!

Nu söker vi två inköpsadministratörer för uppdrag hos vår globala kund inom fordonsindustrin. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i den här rollen kommer innebära att säkerställa logistik kostnadskontroll och uppföljning genom att uppdatera kostnader i relevant IS/IT-system som gör det möjligt till fakturamatchning av mottagna leverantörsfakturor med kontrakterade priser av transportkostnader. Du kommer att arbeta mycket i systemen SAP-LES och Parma med att administrera data kring inköp. Uppdragen kommer att starta i början av september och pågå året ut med stora möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2015-07-09

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpsadministratör kommer du att administrera kring inköp, leverantörsfakturor och transportkostnader och ha koll på avvikelseprocessen. Det kommer att ligga ansvar på dig att kommunicera avvikelser och komma med förslag på förbättringspotentialer. Du kommer att arbeta i nära samarbete med inköpsteamet samt personer från redovisning och cost control enheter. Det är mycket administrering i rollen och du kommer att arbeta mycket med att överföra data från ett system till ett annat. Avdelningen du tillhör köper mestadels in transportlösningar till företaget och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att kontrollera att kontrakterade prisuppdateringar är i linje med befintliga kontrakt i systemet och rapportera avvikelser. Du kommer att ha befogenhet att driva verksamheten och fatta beslut inom ditt ansvarsområde men det är viktigt att alla beslut tas i linje med befintliga processer, strategier, ramar, riktlinjer och direktiv.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
• Uppdatera och säkerställa korrekt kontrakterade transportpriser. dvs. prislistor, bränslepriser och annan ytterligare information i relevant IS/IT-system
• Kontrollera att systemen beräknar i enlighet med överenskomna priser och andra villkor
• Rapportera till köparen om kontraktsinformation inte kan registreras och avviker från systemkrav
• Rapportera prisavvikelser i parkerade fakturor och parkerade fakturarader till köparna
• Logga mottagna kontrakterade förfrågningar och se till att priset uppdateras (för prestandauppföljning och återkoppling)
• Föreslå och driva förbättringar för att nå målen
• Förbereda veckorapport med ändrade betalningsvillkor/förfrågningar
• Utföra fakturahantering
• Delta i projekt och arbetsgrupper
• Samarbeta med inköp och projektgrupper

Utbildning/erfarenhet

Vi tror att du som söker har god förståelse för logistik och inköpsprocesser samt en god förståelse för redovisning och finansiella processer. Vi tror att du har utbildning inom ekonomi, logistik, inköp eller liknande samt något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha god datorvana och meriterande är erfarenhet av systemen SAP-LES and CIC, SAP Master Finance, Volta, Parma, PURE samt Microsoft Office (Excel, Powerpoint, Word). Det är en väldigt administrativ roll varför det är viktigt att du trivs med repetitiva arbetsuppgifter och att administrera i system. Vi tror att du som söker är strukturerad, fokuserad och analytisk med en god kommunikativ förmåga som trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Det är viktigt att du är ansvarsfull, flexibel, stresstålig och levererar i enlighet med satta mål. Mycket god engelska är viktigt då arbetet sker i ett globalt företag.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-27
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 41523
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikaela Jahreskog

Företag
Poolia Väst AB

Adress
Poolia Väst AB
Kungsgatan 42
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 42, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2360436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Väst AB: