Inköpsadministratör/inköpare till Transtema

Transtema Network Services AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transtema Network Services AB i Stockholm, Botkyrka, Sigtuna, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Transtema är ett av Sveriges ledande företag när det gäller att bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns på 85 orter över hela Sverige. Vi har en bredd som få kan matcha och hjälper dig med alla typer av nät - mobilt, fiber, koppar och el. Vårt erbjudande omfattar allt från planering, design och byggnation till service drift och underhåll. Vi tillhandahåller också nätverksutrustning, datalagring och lösningar inom IoT för att bara nämna några områden. Med två egna nätövervakningscentraler (NOC) och multitekniker över hela landet kan vi både övervaka och säkerställa driften i ditt nät under dygnets alla timmar.
Våra kunder är exempelvis kommuner, teleoperatörer, nätägare, företag och offentlig förvaltning.

Brinner du för inköp och hållbarhet, att effektivisera och hjälpa bolag eller verksamheter att nå nästa nivå? Ser du konstant möjligheter för att optimera processer eller bättre sätt att organisera sig på för att nå bättre resultat? Då finns ditt nästa karriärskliv hos oss på Transtema! Vi söker nu en inköpsadministratör/inköpare med passion för inköp-, process- och leverantörsutveckling, kvalitet och för att arbeta med ständiga förbättringar över tid. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Vi söker nu en inköpsadministratör/inköpare med ett starkt hållbarhetsfokus som vill vara med och utveckla Transtemas operativa inköp samt genomföra mindre upphandlingar. Transtema befinner sig i en digitaliseringsresa med hållbarhet i fokus. Våra ledord är tänka nytt, ta ansvar och visa respekt. Som inköpsadministratör/inköpare fungerar du som ett nav och stöd till medarbetarna på inköpsavdelningen och stöd till avropande enheter. Du har en bred och varierad roll som innebär ansvar för följande områden:

Exempel på arbetsuppgifter:

Ansvara för att utveckla och förbättra avropsprocessen.
Hantera uppdateringar, uppföljning och inköpsdata
Sammanställa rapporter såsom kostnadsanalys, avtalstrohet, hållbarhetsredovisning
Support mot övriga delar av organisationen kopplat till inköp och prislistor.
Leverans- & prisbevakning
KPI uppföljning mot leverantörer
Administrera avtal, upplägg av prislistor och leverantörer samt genomföra finansiell analys av leverantörer.
Genomföra mindre upphandlingar
Bidra till att förbättra och utveckla operativa och strategiska inköpsförfaranden
Delta vid behov i offertarbete, så att rätt priser lämnas i anbudsfasen

Vi erbjuder

Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar .

Vi söker dig som

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av operativt inköpsarbete på en inköpsavdelning eller ekonomiavdelning och har en god förståelse för administrationen och inköpsprocesserna.
Affärsmässighet och kommersiell förståelse.
Högskola/Universitets utbildning eller motsvarande.
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska
Är självständig och social, i din roll då du kommer ha kontakt med flera olika personer internt och externt dagligen vilket kräver att du är en person med ett socialt intresse
Förhandlingsvana och analytisk förmåga.
Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint, Outlook)
Meriterande om du har kunskaper inom Telekom och fältverksamhet
Meriterande om du har erfarenhet av logistik och hållbarhetsuppföljning

Vem är du?

För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du trivs med att arbeta med både helhet och detaljer för att hantera den dagliga administrationen och inköpen men också att kunna lyfta blicken och utveckla processer, ta initiativ och driva förändring och utveckla den roll du befinner dig i. Du tycker att hållbarhet är viktigt och hittar gärna förbättringsområden. Du är pedagogisk, noggrann och har ett målinriktat sätt att arbeta, självständigt och tillsammans med andra.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Din flexibilitet och din förmåga att snabbt kunna anpassa dig efter ändrade förutsättningar gör att du trivs i en varierande roll. Du värdesätter eget initiativtagande, tydlig kommunikation, struktur och samarbete i ditt och dina kollegors arbete. Då tjänsten innebär flera gränssnitt både internt och externt är du social och tycker om att samarbeta. Du drivs av att självständigt få planera, prioritera, genomföra och ansvara för ditt eget arbete. Du har ett målinriktat arbetssätt och förmågan att arbeta utifrån en övergripande helhet utan att förbise detaljerna. Slutligen söker vi dig som arbetar med ett glatt humör och bidrar till ett positivt arbetsklimat!

Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till e n mer dynamis k och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Om oss

Transtema ser till att nätet fungerar! Vi vill vara den naturliga partnern när det gäller att designa, bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns över hela Sverige och Norge och våra tekniker är tillgängliga 24 timmar om dygnet för att se till att våra kunders nät alltid fungerar.

Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang.

Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla.



Övrig information

Placeringsort : Mölndal eller Stockholm

Start : Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid



Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!

Vid frågor om tjänsten, kontakta Sonie Rudenschöld , +46704584525

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transtema Network Services AB (org.nr 556884-7676), https://www.transtema.com/se/

Arbetsplats
Transtema Network Services

Kontakt
Sonie Rudenschöld
+46 70 458 45 25

Jobbnummer
7234726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transtema Network Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transtema Network Services AB: