Inköpsadministratör
Transdev Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm,
Täby,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Sigtuna eller i
hela Sverige Transdev Sverige söker en vikarierande Inköpsadministratör
Vill du arbeta för ett marknadsledande bolag som har en samhällsviktig funktion? Transdev söker en driven Inköpsadministratör för ett ca 8 månader långt vikariat. Då Transdev växer och vi befinner oss i en utvecklande fas kan det finnas möjlighet till att få stanna inom bolaget.
Du kommer arbeta inom vår Asset Management avdelning och främst supportera vår inköpsavdelning på huvudkontoret och arbeta med administrationen kring Transdevs inköpsprocesser men du kan även komma att sköta administrativ support till andra funktioner inom Asset Management
Tjänsten och arbetsuppgifter:
Som administratör skall du fungera som ett nav och stöd till medarbetarna på inköpsavdelningen men även vid behov till övriga Asset Managment avdelningen. Du har en bred och varierad roll där du erbjuds en möjlighet att lära dig arbetet på en Inköpsavdelning
Bland annat kan det komma att ingå;
• Ansvara och/eller bistå med hjälp till inköparna vid leveransbevakningar
• Bevaka och följa upp leveransavvikelser
• Beställningsadministration för huvudkontor samt våra depåer
• Bistå vid arbetet kring att ta fram nya processer och ständiga förbättringar
• Ta fram presentationsmaterial och utforma Power Pointpresentationer
• Övrig administration på avdelningen
Vem är du?
Du har en starkt administrativ och stilistisk förmåga samt en behärskar Office 365 framförallt, Excel, Power Point och Word utan problem. Vi ser gärna att du har ett intresse för inköp, organisation och/eller marknadsföring. Vi tror att du har studerat Supply chain och/eller ekonomi. Du behöver inte ha någon längre arbetslivserfarenhet utan snarare ett driv att lära dig och har en enkelhet att sätta dig in i nya sammanhang
Som person är du självgående med visst stöd för att lära dig och förstå vår business och du trivs i en roll där du bidrar till verksamheten genom att visa det värde som inköpsorganisationen och du som stöd för våra inköpare ger. Du är prestigelös och har stor förmåga att utifrån givna krav och tydliga personliga målsättningar självständigt planera, prioritera och organisera arbetet. Du kan snabbt sätta dig in i och hantera olika frågeställningar och utmaningar. Det är viktigt att du har en kommunikativ förmåga då du kan komma att samarbeta och skapa kontakt i hela organisationen.
Du talar och skriver svenska och engelska flytande
Vi erbjuder
Transdev Sverige (www.tansdev.se) med drygt 5 000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (
https://www.transdev.com/en/), som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 83 000 medarbetare mer än 10 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över.
Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.
Våra värderingar "handling, ansvar, nytänkande och samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Vårt trivsamma huvudkontor ligger i Bromma, endast några minuters promenad från Sundbybergs station där buss, t-bana, tvärbana och tåg passerar.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten är ett vikariat fram till april 2023. Då v befinner oss i en expansiv fas kan det finnas möjlighet att stanna på bolaget efter att vikariatet löpt ut.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Har Du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig för rekryteringen, Susanna Ask HR Business Partner,
susanna.ask@transdev.se, tel. 08-629 50 22. Du ansöker via vårt rekryteringssystem senast den 15 augusti.
OBS, Under perioden 15 juli till 15 augusti mottages frågor endast via mail. Svarstiden kan vara något längre då det är semester.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning t.o.m mars/april 2022
Publiceringsdatum2021-07-09ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransdev Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transdev Sverige AB (org.nr 556042-4391),
https://www.transdev.se/ Arbetsplats Transdev
Jobbnummer 5855652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.