Inköpsadministratör

Dreamwork Scandinavia AB / Kontorsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Båstad, Höganäs eller i hela Sverige

Kort om tjänsten
Dreamwork söker på uppdrag av Släpis en driven Inköpsadministratör. Bolaget expanderar och befinner sig i en intressant fas. Du kommer att tillhöra inköpsavdelningen på huvudkontoret och arbeta med administrationen kring bolagets inköpsprocesser. Du rapporterar till bolagets inköpschef och anställningsomfattning är heltid i Ängelholm.

Sökord: Inköp, administration, leverantör, ekonomi, fakturakontering, lager, order


Om verksamheten
BPW Bergische Achsen är den världsledande tillverkaren av intelligenta axel- och upphängningssystem för släpvagnar och trailers. Som komplett systempartner förser bolaget hela trailerflottan med allt ifrån axlar, fjädring och bromssystem till användarvänliga telematikapplikationer. BPW är en global koncern med 50 dotterbolag och 10 produktionsanläggningar runt om i världen. I Sverige bedriver koncernen sin verksamhet genom de för branschen välkända bolagen FOMA AB och Släpis AB. Den totala årsomsättningen för de svenska bolagen uppgår till ca 400 Mkr.

Släpis AB som grundades i mitten på 60-talet säljer reservdelar och paketlösningar till den svenska fordonsindustrin. Bolaget riktar sig i huvudsak till det tyngre verkstadsnätet med kunder som exempelvis Volvo och Scania och når marknaden både direkt och via utsedda återförsäljare. Släpis har ca 70 anställda och omsätter ca 220 Mkr.

För mer information om bolaget, gå in på hemsidan www.slapis.se

Mer om tjänsten
Som inköpsadministratör skall du fungera som ett nav och stöd till medarbetarna på inköpsavdelningen. Du har en bred och varierad roll som innebär ansvar för följande områden:

• Leveransbevakningar tillsammans med inköparna
• Uppföljning av leveransavvikelser
• Ordererkännande
• Artikelupplägg
• Prisjusteringar
• Fakturakontering
• Beställningspunkter mot depåer och centrallagret
• Lagerflyttar mellan centrallager och depåer
• ABC-klassificering av artiklar
• Vara behjälplig med att driva igenom nya inköpsprocesser

Din profil
Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå eller lämplig inköpsutbildning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete på en inköpsavdelning eller ekonomiavdelning och har en god förståelse för administrationen och inköpsprocesserna.

För att vara rätt person är det viktigt att du delar bolagets värderingar och företagskultur. Som person är du driven och vill ta ansvar. Du är noggrann och strukturerad samt självgående. Utveckling och nya arbetsuppgifter är något du välkomnar och ser som spännande utmaningar. För att lyckas i rollen behöver du även vara social och ha lätt för att samarbeta.

Då arbetet kommer att innebära en del internationella kontakter med både BPW och externa leverantörer i Europa behöver du behärska engelska på god nivå.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult magnus.blomsterberg@dreamwork.com. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via mail.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-07-24

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 3840
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Blomsterberg magnus.blomsterberg@dreamwork.se

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Adress
Dreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 1

Jobbnummer
3614825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: