Inköpsadministratör
Jobquest Sverige AB / Kontorsjobb / Stockholm
2016-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpsadministratör" (publicerad 2017-03-22) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-03-22ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi en inköpsadministratör.
Vår kund har fått en ökad administrativ börda och ett antal befintliga medarbetare behöver ökad support runt sitt dagliga arbete. Arbetet kommer att löpa tätt med vår kunds inköpare samt ingenjörer. Denna tjänst handlar om att lasta av inköparen på plats samt de ingenjörer med mycket administration i deras ordinarie roller.
Arbetsuppgifterna går ut på att hantera vissa inköpsfrågor, visst arbete runt offerter, skapande av inköpsrekvisitioner i affärssystem baserat på dessa offerter samt administration av fakturorna relaterade till dessa inköp. Vissa av ingenjörernas samt inköparens enklare inköp kommer att ska hanteras av administratören.
Andra uppgifter av administrativ karaktär kan förekomma.
Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.
Uppdragstiden är heltid under perioden omgående t.o.m 2016-12-31 med möjlighet till förlängning
Din Profil:
För att lyckas i denna roll måste du vara en duktig administratör, ha ett starkt sinne för ordning och struktur samt trivas med en central och koordinerande roll. Du är van vid att arbeta självständigt och har ett inre driv. Du är stresstålig och van vid att hålla flera bollar i luften samtidigt. Det är viktigt att du har en förståelse för flöden och förmågan att ha en överblick. Vidare värdesätter vi att du är serviceinriktad, glad och positiv.
Kompetenser• Tidigare erfarenhet 3-5 år av administration inom inköp
• MS Office
• Kompetens runt inköpsfrågor på en medium nivå
Meriterande kompetens:
• Administration i större företag med många kontaktytor
• Teknisk kompentens inom mekanik, hydraulik, el och automation samt inköp relaterat till detta
• Meriterande är även att man har kännedom om begreppen: LOU/LUF, ramavtal, Incoterms och allmänna leveransvillkor
Din ansökan:
Ansök så snart som möjligt, men senast den 3 April via vår CV databas på
www.jobquest.se . Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vi kommer att arbeta löpande med rekryteringsprocessen.
Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser. Vi behandlar inte ansökningar som saknar referenser.
Vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten, kan du kontakta oss på e-post
kontakt@jobquest.seSom konsult på JobQuest erbjuds du:
Kollektivavtal: Vi arbetar efter kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Dedikerad konsultchef: Som anställd på JobQuest får du en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Om Jobquest:
JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Det är viktigt för oss att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till våra kunder och kandidater. JobQuest följer självklart de gällande kollektivavtalen inom Almega bemanningsföretagen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Möjlighet till förlängning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAsko Kyyränmäki
FöretagJobquest Sverige AB
AdressJobquest Sverige AB
Mörbyvägen 1
15535 Nykvarn
KontorsadressMörbyvägen 1 15535 Nykvarn
Jobbnummer 2738936
Observera att sista ansökningsdag har passerat.