Inköpsadministratör

Saab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab AB i Linköping, Motala, Norrköping, Haninge, Nyköping eller i hela Sverige

Vår avdelning är mitt uppe i en tillväxtfas, där vi behöver komplettera vårt team med en Inköpsadministratör. Detta är en helt ny roll i vår sektion och vi söker dig som vill vara med och skapa och utforma rollen tillsammans med oss. Är detta något som lockar dig? Ta chansen och sök rollen redan idag!

Din framtida utmaning

Du kommer att tillhöra ett mindre team om 15 personer som är en del av avdelningen Sourcing and Supply. Du välkomnas in i ett team där vi månar om och stöttar varandra, för att tillsammans skapa den bästa arbetsmiljön. Vi är ett prestigelöst och tätt samverkande team med många olika kompetenser och kunskapsområden, där vi ser att du som person själv kommer med egna initiativ och tankar för att kunna förbättra och effektivisera arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Inköpsadministratör innebär att:

* Registrera och kontrollera att nödvändiga leverantörsdata finns registrerad i affärssystemet och tillse att brister omhändertas
* Söka ut och kontrollera att nödvändiga artikeldata finns registrerad i affärssystemet och tillse att brister omhändertas
* Ansvara för administrering av leverantörsavtalsdatabasen
* Ansvara för planeringen och koordinering av leverantörsrelaterade möten, samt agerar sekreterare på vissa av mötena
* Göra nyupplägg av leverantörer i affärssystemet
* Supportera hela inköpsavdelningen med dagliga arbetsuppgifter inom inköp

Då detta är en helt ny roll kommer det finnas stora möjligheter att kunna skapa och utforma rollen utifrån eget intresse och den du är idag.

Publiceringsdatum
2023-11-13

Profil
Vi söker dig som har drivkraften och viljan att skapa, upprätthålla och utveckla goda relationer. Du är med och bidrar med förbättringsförslag både i det dagliga arbetet och på längre sikt. Du är en stark lagspelare som skapar möjligheter till teamwork. Därav ser vi att du har en mycket god kommunikationsförmåga att hantera kontakter per telefon, mail och i person. Vi ser att du har en god förmåga att tillämpa ett strukturerat arbetssätt och konsekvent användande av etablerade processer och arbetsinstruktioner i ditt arbete.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

* God allmän kunskap om datorsystem
* God allmän kunskap om Microsoft-applikationer såsom Officepaketen
* Behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift

Om du är utbildad inom inköp eller logistik eller har motsvarande arbetslivserfarenhet, ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i något affärssystem.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Avdelningen Sourcing and Supply äger upphandlings- och relationsansvaret med leverantörerna för alla produkter, system och eftermarknadslösningar inom Saabs civila flygplan S340 och S2000 samt Airborne Early Warning projekt. Du kommer till en grupp i en stark tillväxtas, med medarbetare av olika bakgrund som gärna umgås och ha roligt på jobbet.

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter. Läs mer om oss här

Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "REQ_22874".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Saab AB (org.nr 556036-0793)

Arbetsplats
Saab AB

Jobbnummer
8258369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab AB: