Inköpsadministratör

VWR International AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos VWR International AB i Stockholm, Karlskoga, Mölndal eller i hela Sverige

VWR International AB
VWR International är en ledande leverantör av kemikalier, glas, plast, utensilier, apparater och instrument till laboratorier i Norden. Vi marknadsför produkter från världsledande leverantörer i hela världen. Våra kunder finns främst inom bioteknikföretag samt industriföretag inom läkemedel, kemi, papper, petrokemi och livsmedel. Sjukhus, universitet, högskolor, statliga myndigheter, institut för miljöanalys och skolor är också kunder. VWR:s dotterbolag LabIT Solutions utvecklar och säljer programvara för laboratorieadministration för sjukhus och industri. Vår kärnkompetens och styrka är distribution.
Ge din karriär en nystart och upptäck möjligheterna inom VWR International.
Inköpsadministration är en mindre grupp som arbetar med anskaffning av artiklar till vårt nordiska regionlager i Karlskoga. Vi har ett nära samarbete med våra leverantörer såväl som våra europeiska kollegor. Våra kunder är säljorganisationerna i Finland, Norge och Sverige. En hög servicenivå till våra kunder och kollegor är en självklarhet för oss. I VWR:s affärssystem finns över 5 miljoner artiklar och över 5 000 leverantörer, av dessa är en minoritet lokala nordiska leverantörer.

Publiceringsdatum
2009-11-18

Arbetsuppgifter
Göra manuella beställningar samt bevaka automatiska beställningar.
Göra specialbeställningar, exempelvis kundspecifika varor samt direkt- och expressleveranser.
Säkerställa att korrekt information om leveransläge och tillgänglighet förmedlas till säljorganisationerna och övriga berörda.
Initiera och följa upp uppdatering av vårt affärssystem avseende leveranstider, pris, enheter etc.
Kommunicera med leverantörer om utestående leveranser.
Åtgärda beställningsavvikelser.
Hålla kontakt via mejl eller telefon med berörda enheter internt och externt vid retur till leverantör.
Kontinuerligt föreslå, utarbeta och genomföra förbättringsåtgärder för inköpsprocessen.
Vem är du
Du har eftergymnasial utbildning, helst med inriktning mot logistik/inköp, eller flerårig erfarenhet inom inköp. Vi förutsätter att du är van vid att arbeta med SAP eller något liknande affärssystem samt Lotus Notes.
Du arbetar självständigt och tycker om att jobba under eget ansvar. Du är stresstålig och uppnår konkreta resultat och mål i ditt arbete. Du trivs med att arbeta på ett strukturerat och väldefinierat sätt. Engelska i tal och skrift krävs i kontakterna med våra systerföretag och leverantörer i Asien, Europa och USA. Kunskaper i tyska är en fördel.
Vi erbjuder ett självständigt arbete under eget ansvar. Arbetet innebär att hantera ett mycket stort antal orderrader och innehåller även rutinmässiga arbetsuppgifter. VWR är ett dynamiskt företag med hög förändringstakt. Att arbeta i en internationell organisation ger också goda möjligheter till personlig utveckling både i Sverige och utomlands.
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.twb.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 251
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Desiré Thylander, desire.thylander@twb.se

Företag
VWR International AB

Adress
VWR International AB

Jobbnummer
539483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från VWR International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos VWR International AB: