inköps-och ekonomiassistent

VoB Syd AB, Huvudkontoret / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos VoB Syd AB, Huvudkontoret i Växjö

VoB Syd är ett kommunalt vårdbolag som ägs av kommunerna i Kronobergs län och Skåne. Verksamheterna tar emot akuta och planerade uppdrag från socialtjänsten (SOL och LVU) skydd, stöd, utredning och behandling med placering i HVB, stödboende, skyddsboende eller familjehem. VoB driver även boenden för ensamkommande flyktingungdomar och erbjuder konsultationer och insatser i öppenvård. VoB är känt för kundfokus, kvalitetstänkande och förståelse för socialtjänstens situation. Bolaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015.

VoB erbjuder goda utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som vill satsa i ett kreativt sammanhang med korta beslutsvägar. Vår företagskultur kännetecknas av en hög grad av delaktighet och ömsesidig respekt där arbetsglädje och laganda uppnås. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling och subventionerad friskvård. Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och hög kompetens. Med utgångspunkt från beprövade och kunskapsbaserade metoder bidrar vi till förändring som gör skillnad i klienternas liv.

VoB:s huvudkontor är beläget i centrala Växjö, mitt emot resecentrum. Här arbetar idag sex personer med ekonomi-, lön-, IT- och personalfrågor.
Vi behöver nu förstärka vår ekonomiavdelning med en inköps- ekonomiassistent. Vi söker därför dig som vill vara med och utveckla vårt arbete mot upphandling enligt LOU. Det innebär att du har stor möjlighet att vara delaktig i arbetet med att utforma processen.


Publiceringsdatum
2018-09-14

Arbetsuppgifter
I rollen som inköps- ekonomiassistent hos oss, blir din primära uppgift att ansvara för bolagets upphandlingsarbete i enlighet med LOU, men du kommer också att arbeta med andra ekonomiadministrativa uppgifter, i rollen som ekonomiassistent. Detta innebär arbetsuppgifter såsom:

• Utfärda, granska, utvärdera och godkänna specifikationer för inhämtande av anbud samt tilldelande av avtal i enlighet med LOU.
• Säkerställa att företagets inköpsportal har hög tillgänglighet, funktionalitet samt ständigt innehåller uppdaterade uppgifter.
• Upprätthålla mätetal för leverantörsstyrning/bedömning.
• Delta i datainsamlingsprocessen för att kontinuerligt uppdatera och identifiera användarkrav.
• Uppdatera inköpsportalen och hantera inköpsavtal.
• Leverantörsreskontra: hela kedjan från ankomst, kontering, till det att fakturan blir betald.
• Kundreskontra: fakturering, inbetalning.
• Löpande bokföring.
• Övrig avtalshantering.
• Handkassor.
• Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter.


Kvalifikationer
Du som söker har adekvat ekonomisk utbildning, liksom minst 3 års yrkeserfarenhet. Du har kännedom om vilka lagar, regler och avtal som styr inköps- och ekonomiarbetet, samt goda kunskaper i Officepaketet. Meriterande är om du tidigare har arbetat med upphandling enligt LOU och har erfarenhet i E-avrops system för upphandling, samt i Hogias system för ekonomi.

Vi söker dig som är flexibel, strukturerad, lösningsorienterad, och ambitiös. Du ska uppskatta administrativa arbetsuppgifter och det är av stor vikt att du klarar av att ta eget ansvar. Du ska även behärska svenska språket i tal och skrift.
Personlig lämplighet värderas.
Du som söker ska även ha förmåga att bistå vår ekonomiavdelning med avlastning med andra ekonomiadministrativa arbetsuppgifter, varför det är extra viktigt att du är prestigelös och kan hjälpa till där det behövs.

ÖVRIGT
KFS-vård och omsorgsavtalet tillämpas
Förutsättning för anställning är att du avstår att röka under arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 75% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-11-01 Snarast efter överenskommelse. Tillsvidareanställning föregås av en prövotid på 6 månader.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-03
Ange följande referens när du ansöker: A812400
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gun Hartman 0470-781801

Företag
VoB Syd AB, Huvudkontoret

Adress
VoB Syd AB, Huvudkontoret
PG Vejdes väg 15
35196 Växjö

Kontorsadress
PG Vejdes väg 15 Växjö

Jobbnummer
4349495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från VoB Syd AB, Huvudkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos VoB Syd AB, Huvudkontoret: