Inköps- och upphandlingschef till Bodens kommun
Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Inköpar- och marknadsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Inköp- och upphandlingsenheten är en kritisk enhet för Bodens Kommun för att kunna uppnå sina övergripande mål och förändringsplaner. Nu söker vi en affärsmässig och driven person som vill styra denna viktiga enhet som Inköps- och upphandlingschef.
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Upphandlingsenheten, som är en del av ekonomikontoret, är kommunens expertstöd avseende upphandling och har ett övergripande ansvar att samordna och leda all upphandlingsverksamhet i Bodens kommun. Enheten ansvarar för genomförandet av kommunövergripande ramavtal men arbetar även med verksamhetsspecifika upphandlingsärenden. Upphandlingsenheten genomför samtliga kommunens upphandlingar, inklusive entreprenadupphandlingar. Även upphandlingar för de kommunala bolagen förekommer. Utöver detta ingår rådgivning och att genomföra interna utbildningsinsatser i enhetens uppdrag. Upphandlingsenheten består i dagsläget av totalt 5 upphandlare och kommer att utökas med 1 avtalscontroller. Enhetens personal är engagerade och kompetenta medarbetare med självständigt ansvar för sitt arbete.
Rollen som Inköps- och upphandlingschef
Vi söker dig som på ett entusiasmerande sätt vill leda och utveckla arbetet vid upphandlingsenheten. Övergripande innefattar rollen att stödja och fungera som rådgivare för chefer och medarbetare inom upphandlings-, inköps- och avtalsfrågor. Stort fokus i denna tjänst är att, tillsammans med dina medarbetare, utveckla det strategiska inköpsarbetet med förändrade arbetssätt inom inköpsprocessen, samt bygga upp en beställarorganisation. Du kommer ha ett strategiskt ansvar över kontorets inriktning i dessa frågor och enhetens operativa arbete som helhet.
Som Inköps- och upphandlingschef är du kommunens representant i olika forum för upphandlingsfrågor samt deltar vid behov operativt vid upphandling. Du ingår även i ekonomikontorets ledningsgrupp och rapporterar till ekonomichefen. Organisationsmässigt arbetar inköps- och upphandlingschefen under ekonomichefen. Detta innebär ett chefsliknande uppdrag. I rollen har du ett visst personalansvar.
Publiceringsdatum2020-11-13ProfilVi söker dig som har:
• En universitetsutbildning, yrkeshögskola eller annan utbildning inom inköp, upphandling eller ekonomi som bedöms som likvärdigt.
• Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet av inköp- och/eller upphandling.
• Kompetens inom juridik och angränsande kunskapsområden är meriterande
• Kompetens inom de lagar och förordningar som styr upphandlingsverksamhet. Har du erfarenhet av offentlig upphandling och erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor är det meriterande.
• Kunskaper inom Office och upphandlings- och avtalsuppföljningssystem
Vi letar efter dig som drivs av hög affärsmässighet och trivs bra med arbete inom upphandlingslagstiftningens område. Du bör vara analytisk och kan ha ett övergripande perspektiv. Du tänker gärna innovativt och nytt. Vidare är du analytisk, noggrann och får saker och ting gjorda. Du har goda ledaregenskaper och genom att lyfta andra driver du enheten framåt. Kommunikation och ett förtroendeingivande sätt gör att du lätt skapar och bibehåller välmående relationer.
Stämmer profilen in på dig vill vi väldigt gärna höra från dig!
Tjänsten är på heltid och startar enligt överenskommelse, helst så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 4/12.
Frågor om jobbet
I den här rekryteringen samarbetar Bodens kommun med StudentConsulting AB. Boden Kommuns önskan är att eventuella frågor går till ansvarig rekryterare på StudentConsulting. För mer information eller frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Meyer - 072-236 77 87 /
mattias.meyer@studentconsulting.comFackliga kontakter:
Vision
Annelie Wemmenhag
0921-62 000 växel
Visionboden@fv.vision.seAkademikerförbundet SSR
Carina Strömbäck
0921-62231
Bodens.lokalforening@akademssr.seOm företagetMångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på
www.studentconsulting.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStudentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats StudentConsulting
Jobbnummer 5443431
Observera att sista ansökningsdag har passerat.