Inköps- och logistikchef
AQ Holmbergs AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AQ Holmbergs AB i Gislaved Publiceringsdatum2013-07-02Dina arbetsuppgifterSom inköps- och logistikchef får du ansvar för företagets materialflöde. Det innefattar ett övergripande ansvar för såväl inköp som order/planering samt leveranser och leveranssäkerhet. I ditt arbete ingår att lära känna leverantörsmarknaden, identifiera och bedöma nya potentiella leverantörer, ta in offerter, förhandla priser, välja leverantörer och att teckna avtal.
Du har till uppgift att följa upp och driva förbättringsarbete gällande befintliga leverantörers prestationer, driva projekt för kostnadsreduktion tillsammans med leverantörerna, utveckla företagets materialflödesprocesser och rutiner, ha ansvar för leveranssäkerheten både till kund och från leverantörer, leda och utveckla din personal samt ha ett nära samarbete med säljorganisationen och stötta dem i pris- och leveransförfrågningar. Din avdelning består av 6 medarbetare.
Du ingår i företaget ledningsgrupp där din uppgift blir att driva och rapportera inköps- och logistikfrågor samt att medverka i och ta ansvar för utvecklingen av företaget som helhet i egenskap av ledningsgruppsmedlem. Du kommer också att ingå i den internationella samarbetsgruppen för inköp inom AQ Group AB och där ta en aktiv roll med ansvar för någon inköpskategori och/eller något koncernavtal.
Din utbildnings- och arbetsbakgrund
Rollen som inköps- och logistikchef förutsätter att du har ett tydligt affärsmannaskap och att du verkligen tycker om att göra affärer. Du har också ett tydligt intresse för teknik och produktion för att kreativt kunna föra självständiga förhandlingar med leverantörer och diskussioner med interna medarbetare.
Du är den drivande personen i samarbetet med våra leverantörer och har förmågan att lyssna av behov och synpunkter från verksamheten som du använder för att knyta ihop affärer med leverantörer. Du har goda kunskaper inom logistik, materialplanering och lagerstyrning. Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift är en nödvändighet och övriga språk är meriterande.
Vi söker en relationsorienterad person med en stark vilja och förmåga att nå resultat.
Vi erbjuder dig
AQ är en värderingsstyrd koncern med entreprenöriell och prestigelös anda. Vi hjälper varandra och arbetar tillsammans för att utveckla vår verksamhet på bästa och roligaste sätt. Välkommen att vara en del av vår fortsatta utveckling!
Din ansökan
CV och personligt brev skickar du vänligen till
ansokan.aqh@aqg.se Vi önskar ha din ansökan senast den 11 augusti och urval och intervjuer sker därefter så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse men önskvärt är så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att ringa VD och närmaste chef i tjänsten Anne Ericsson på telefon 070-398 78 94.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-08-11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan.aqh@aqg.seFöretagAQ HOLMBERGS AB
AdressAQ HOLMBERGS AB
BOX 53
33421 ANDERSTORP
KontorsadressTRÅDDRAGARLEDEN 1 TOKARP
ANDERSTORP
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0371-588300
Jobbnummer 1597817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.