Inköps- och Logistikansvarig, föräldravikariat

Komet Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar drivna medarbetare. Många av våra kandidater lär vi känna redan när de jobbar extra för oss under sina studier. Därför har vi ett brett nätverk och hyr ut och rekryterar medarbetare till både juniora och seniora uppdrag.
Tillsammans med Nova Networks och Agentum ingår vi i Constellation Group. Vi erbjuder ett unikt nätverk och kan erbjuda våra kunder hjälp med allt från extrahjälp för några timmar till styrelsetillsättningar.
Uppdragsbeskrivning
Komet söker för uppdragsgivares räkning en Inköp och Logistikansvarig. Vår uppdragsgivare är Zyxel.
Zyxel är en global, marknadsledande helhetsleverantör av nätverksutrustning och lösningar för säkra och lättillgängliga bredbandsaccesser. De erbjuder också produkter och lösningar för bland annat trådlösa nätverk och IP-telefoni. De vänder sig i första hand till små och medelstora företag, men teleoperatörer och hemanvändare är också viktiga segment. Allt de producerar kännetecknas av kompromisslös kvalitet till konkurrenskraftiga priser.
Zyxel startades 1989 i Taiwan och finns idag i 16 länder med distributörer i över 70. Företaget sysselsätter totalt drygt 2500 anställda. I Sverige arbetar 15 personer. Kontoret är beläget i fräscha lokaler i Akalla/Kista.
Som Inköps- och Logistikansvarig kommer du att arbeta med all orderhantering för Sverige och Finland,samt inköp för Norden. Du tar in forecast från säljarna samt granskar och bevakar det befintliga lagret. Du är den som sitter på information i Norden  ang lager och produkter och ingår i en inköpsgrupp bestående av fem personer runtom i Europa.
Du rapporterar till chefen i Danmark. Då du har daglig kontakt med säljare och inköpare runtom i Europa samt Taiwan som tillverkar produkterna är det viktigt att du känner dig bekväm med det engelska språket.
Vi tror att du som söker är en person som trivs inom logistik och inköp. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom detta, men viktigast är en förståelse för arbetet och relevant arbetslivserfarenhet. Du bör ha mycket goda kunskaper inom Excel och vi ser gärna även att du har kunskaper inom Navision.
För att passa i rollen som Inköps- och Logistiksansvarig bör du vara framåt, prestigelös, ansvarstagande och kommunikativ. Ett intresse för att lära sig mer om inköp och logistik är en förutsättning.
Du kommer att arbeta självständigt och måste trivas med problemlösning. 
 För en jämnare könsfördelning ser vi helst kvinnliga sökande.

Publiceringsdatum
2010-11-23

Arbetstider och omfattning
Start: 10/1 2011 Arbetstid: Kontorstid Omfattning: Vikariat. Heltid, 1,5 år. Uppdraget kan komma att ingå i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer i så fall att vara anställd av Komet men arbeta ute hos Zyxel Communications.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
KC-KG, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
784633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: