Inköps- och ekonomiassistent till Micasa Fastigheter
Micasa Fastigheter i Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB i Stockholm Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar alla Stockholms stads omsorgsfastigheter. Micasa Fastigheters affärsidé är att erbjuda ett attraktivt och anpassat boende för människor i Stockholms stad i behov av stöd och trygghet. Fastighetsbeståndet omfattar 123 fastigheter, varav 4 förvaltas åt Stockholms stads Fastighetskontor. Beståndet omfattar drygt 1 miljon kvadratmeter och omsättningen är ca 1 miljard kronor per år.
Arbetsplatsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr.
Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Micasa Fastigheter ägs av Stockholms stad via Stockholms Stadshus AB och är därmed ett bolag inom Stockholms Stad.
Tjänsten som inköps- och ekonomiassistent är placerad på Redovisningsenheten vilken ligger under Ekonomiavdelningen. På enheten arbetar 6 personer. Tjänsten är nyinrättad vilket ger stora möjligheter för dig att vara med och utveckla din roll. Du kommer att tillsammans med dina kollegor sitta i våra fina lokaler i Husby. Mer information om bolaget hittar du på
www.micasa.se.Publiceringsdatum2017-05-12Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter omfattar i huvudsak att säkerställa att inköpsmodulen och leverantörsregistret är uppdaterade med tecknade avtal, såväl befintliga som nytecknade. Det innebär även att du följer upp och säkerställer inköp.
Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter omfatta leverantörsreskontra samt övriga på Redovisningsenheten förekommande arbetsuppgifter.
KvalifikationerFör att söka tjänsten vill vi att du har:
- Utbildning inom ekonomi på minst gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet
- Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av inköpssystem, avtalsuppföljning, leverantörsreskontra och löpande bokföring
- God svenska i tal och skrift
- Officepaketet, framförallt inom Excel
Meriterande för tjänsten är kunskaper inom:
- K3 regelverket
- Fastighetsmoms
- Agresso
Som person söker vi dig som är initiativtagande och självgående i ditt arbete. Du har lätt att samarbeta. Du är flexibel och har ett serviceinriktat förhållningsätt.
Viktigt är också att du är strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbete samt har en analytisk förmåga som du kan tillämpa i praktiken.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor skickar du dessa till
info@micasa.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100 % tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2284
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Silfver Danielsson, Redovisningschef 08-508 360 22
Monica Slama, Administrativ Chef 08-508 360 11
FöretagMicasa Fastigheter i Stockholm AB
AdressMicasa Fastigheter i Stockholm AB
(Nordkapsgatan 3) Box 1298
16429 Kista
Kontorsadress(Nordkapsgatan 3) Box 1298
Jobbnummer 3495033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.