Inköps- och e-handelskoordinator
Länsstyrelsen i Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling. Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Avdelningen för verksamhetsstöd har i uppdrag att erbjuda Länsstyrelsens kärnverksamheter ett kvalificerat konsultativt stöd och service inom områdena styrning och uppföljning, verksamhetsutveckling, organisations- och personalfrågor, ledarskapsfrågor, kommunikation, ekonomi, upphandling samt logistik- och lokalfrågor. Avdelningen består av fyra enheter (enheten för ekonomi och upphandling, enheten för kommunikation, enheten för personalfrågor samt enheten för verksamhetsutveckling och service).
Publiceringsdatum2018-03-19Dina arbetsuppgifterSom inköps-och e-handelskoordinator är du ett sammanhållande stöd för Länsstyrelsens samtliga beställare och upphandlare. Det innebär att du administrerar myndighetens e-handelssystem (Proceedo), som även är vår avtalsdatabas, och säkerställer att avtalen ansluts till systemet och är beställningsbara. Du övervakar och analyserar våra leverantörs- och inköpsmönster (SPEND-analys) och medverkar i vårt gemensamma arbete med inköpsstrategier. Du är vårt centrala stöd för att införa e-handel och att ansluta leverantörer till våra e-handelsgränssnitt. I din roll ligger också att utbilda och informera kollegor på myndigheten om Länsstyrelsens inköpsprocess. Du kommer även ge stöd i och själv utföra direktupphandlingar samt göra avrop mot ramavtal. Du förväntas att delta kontinuerligt i utvecklings- och förbättringsarbete inom hela inköpsområdet.
Kvalifikationer Du ska ha
• gymnasieutbildning, företrädesvis inom ekonomi, inköp eller systemvetenskap
• erfarenhet av Proceedo eller liknande system för elektronisk beställning
• ett par års erfarenhet av att arbeta med inköp och beställning
• goda kunskaper om hur relevant lagstiftning tillämpas i praktiken
• mycket goda kunskaper i Excel och i övrigt goda kunskaper i MS Office
• kunskap om e-handelsprocesser
• god konsultativ förmåga
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att göra SPEND-analys
• erfarenhet av offentlig verksamhet
• erfarenhet av TendSign eller liknande upphandlingsverktyg
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du har en helhetssyn och en god förmåga att skapa och förvalta goda relationer. Du är engagerad och utvecklings- och lösningsorienterad i ditt sätt att arbeta. Du är pedagogisk, serviceinriktad samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för ekonomi och upphandling är en av flera enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten har som uppdrag att erbjuda hela organisationen ett professionellt och effektivt stöd inom ekonomi- och upphandlings-/inköpsområdet. Enheten för ekonomi och upphandling har 15 medarbetare.
Övrig information Vi utgår ifrån att du delar den statliga värdegrunden och Länsstyrelsens värderingar ansvar, respekt, balans och engagemang.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer.
Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och är en rökfri arbetsplats.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 112-11502-2018
Sista dag att ansöka är 2018-04-08
Ansökningsförfarande
Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Lundberg, Enhetschef
lars.lundberg@lansstyrelsen.seLars Bredberg, ST 010-223 12 96
Mia Lindström, SACO 010-223 15 01
FöretagLänsstyrelsen i Stockholm
AdressLänsstyrelsen i Stockholm
Box 22067
10422 Stockholm
KontorsadressBox 22067
Jobbnummer 4029225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.