Inköps- och avtalsadministratör

Älvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Inköpar- och marknadsjobb / Älvkarleby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Älvkarleby, Gävle, Tierp, Sandviken, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Älvkarleby

Älvkarleby kommun med närmare 9 600 invånare ligger precis där Dalälven möter havet. Här är det nära; till, från och mellan det mesta. Tre tågstationer och täta bussturer gör det enkelt att komma hit; från Gävle tar det 12 minuter med Upptåget, från Uppsala knappt en timme. Och till butiker och annan service är det sällan mer än en kvart.

I dag är vi drygt 700 engagerade medarbetare som arbetar för Älvkarleby kommun och Mod, vilja, respekt och helhetssyn är vår värdegrund och ledord i allt vårt arbete.

Kommunstyrelsens förvaltning består av Kansliavdelningen, HR- och arbetsmarknadsavdelningen, Ekonomiavdelningen samt Näringsliv- och utvecklingsavdelningen. Kommunstyrelsens förvaltning och ekonomiavdelningen har sitt kontor i kommunhuset som ligger i centralorten Skutskär, ungefär 5 minuters promenad från en av kommunens tre tågstationer och med busshållplats och fri parkering runt hörnet. Drygt 30 personer har sina kontor här, i en hjärtlig och prestigelös miljö.

Ekonomiavdelningen ansvarar för kommunens löpande ekonomiadministration, sammanställning och utveckling av kommunens årsbudget, budgetuppföljning, prognoser samt årsredovisning. Avdelningen handlägger också finansierings-, upphandling-, inköps- och försäkringsfrågor samt likvidförvaltning.

Nu söker vi en inköps- och avtalsadministratör!


Publiceringsdatum
2022-01-03

Arbetsuppgifter
Som inköp- och avtalsadministratör ansvar du för att arbeta aktivt med inköpsbeteende, säkerställa att hög avtalstrohet uppnås och bidra med kompetens i inköpsfrågor däribland även E-handelsfrågor.

Du administrerar avtalskatalogen och hanterar avtalens livscykel där du är beställaren behjälplig i förtydliganden och tolkningar samt är väl insatt i avtalsrutiner. Du kommer utföra vissa upphandlingar samt avrop och vara rådgivande åt beställare i organisationen.

Som inköps- och avtalsadministratör kommer du ha ett tätt samarbete med Ekonomiavdelningens upphandlare.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Gymnasial utbildning
• Flerårigt arbete inom administration

Meriterande:
• Tidigare arbete inom inköp och avtal
• Kännedom inom LOU
• Stor kännedom om kommunens verksamheter

Som person ser vi gärna att du är nyfiken på området och att du trivs i en roll där du behöver vara flexibel och strukturerad. Du är inte rädd för att komma med direktiv och kan vägleda andra i olika processer.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder motion på arbetstid eller friskvårdsbidrag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Älvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1081018".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Älvkarleby kommun (org.nr 212000-0258)

Arbetsplats
Älvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Kontakt
Ekonomichef
Maria Norman
026-832 60

Jobbnummer
6220791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älvkarleby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: