Inköps- & Leverantörsutvecklingsspecialist, Bygg

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och idag är vi ett av Sveriges största försäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom att erbjuda våra kunder service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme, men också när inget har hänt. Trygg-Hansa finns där i vått och torrt.

Trygg-Hansa har runt 1700 medarbetare på 30 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se , www.facebook.com/trygghansa eller Linkedin.se.

Tjänsten:
Vi behöver nu förstärka vår organisation med en Kvalitets- och Leverantörsutvecklingsspecialist inom kategorin bygg med placering i Göteborg.

Kategorin bygg innefattar inköp av entreprenader, tjänster och material för att återställa de skador som Trygg-Hansas försäkringstagare drabbats av.

Kategorin omsätter ca 2 Miljarder kr årligen och bygginköpsteamet omfattar 4 personer.

Ansvar och arbetsuppgifter:

Som Inköps- och Leverantörsutvecklingsspecialist arbetar du med driva/delta i olika Inköps- och utvecklingsprojekt som kan innefatta bl.a. att:

• Utveckla leverantörssamarbeten

• Driva effektivisering och LEAN projekt med leverantörerna

• Ta fram serviceerbjudande tillsammans med leverantörerna

• Ta fram kostnadsberedningar

• Följ upp mätetal och leverantörsprestationer

• Utföra leverantörsbedömningar och djupgranskning

• Driva och/eller medverka i inköpsprojekt

I projekten är minska reparationstiden, öka kundnöjdhet, hantera kundkrav, riskeliminering, öka besparingar etc. viktiga parametrar. Att effektivt kommunicera med interna och externa intressenter är också en viktig del för att lyckas med projekten. I rollen ingår också att vara uppdaterad om marknadsläge, prisbild och olika leverantörer.

Du kommer också att ansvarar för att implementera avtalen, samt ansvara för administrativ och ekonomisk uppföljning för att säkerställa att Trygg-Hansa och försäkringstagarna erhåller bästa möjliga värde.

Som Kvalitet och Leverantörsutvecklingsspecialist ser vi gärna att du medverkar till att långsiktigt driva och utveckla Kategorin Bygg vidare genom nytänkande och kreativa lösningar.

Publiceringsdatum
2015-06-11

Profil
Vi tror att du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning och ca 3-5 års erfarenhet av inköpsarbete från i första hand byggbranschen. Du kan tidigare ha arbetat som t.ex. Entreprenadingenjör eller Inköpare eller med Leverantörsutveckling (SRM - Supplier Relationship Management). Det är meriterande om du tidigare arbetat med LEAN och försäkringsskador. Du har goda kunskaper i MS Office och i både svenska och engelska, muntliga såväl som skriftliga. Tjänsten innefattare en del resor.

Som person är det viktigt att du har förmåga att skapa relationer och samarbeta med olika typer av människor på olika nivåer och funktioner. Du har även förmåga att arbeta strukturerad, analytisk och är en god förhandlare för att kunna säkerställa att uppsatta projektmål och deadlines möts.

Är du den vi söker? Då erbjuder vi ett omväxlande, utmanande arbete med stor frihet och eget ansvar i en miljö med goda möjligheter till egen utveckling.

Så ansöker du
Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Linda Meira på +46 31 61 72 02. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt men dock senast den 16 augusti.

Facklig kontakt
Saco - Lena Darin +46 701 682844
FTF - Lola Telin +46701683141

Vi tar endast emot ansökningar här:

http://www.rsaapply.com/hsr.asp?360709

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophie Karlsson 08-764 24 57

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2333704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: