Inköps & Produktchef till Café Bar i Norrköping

Skill Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill Scandinavia AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Café Bar Sverige AB är en rikstäckande kedja inom office coffee-branschen som erbjuder kompletta fikalösningar till företag och kontor. I år beräknas omsättningen till ca 400 miljoner kronor. Café Bar har ett brett utbud av varm- och kalldrycksautomater, ingredienser och tillbehör - allt för att erbjuda kunderna en enkel fikalösning. Företaget är en del av Autobarkoncernen som är en av de största aktörerna inom Vendingbranschen i Europa, med en sammanlagd omsättning på över 7 miljarder kronor.
Läs mer om oss på www.cafebar.se och www.autobar.com.
Vi söker en
­­­­­­­­­­­­­­­­Inköps & Produktchef till Café Bar i Norrköping
Vill du arbeta för en av Europas ledande automat & kaffeföretag?
Gillar du ansvar och motiveras av stora utmaningar?
Vill du vara med och driva Café Bar Sverige mot nya mål?
Café Bars filosofi
Café Bar vill ständigt förbättra sig. De sätter alltid kunden, personalen och sina franchisetagare i fokus. Vad många kallar entreprenörskap ser de som sitt dagliga arbete. Ansvaret för detta ligger hos alla medarbetare, inte bara chefen. Företagets budskap är enkelt; varje enskild medarbetare har betydelse för verksamheten.
Vem söker vi?
Nyckeln till framgång är ett bra teamarbete och att du presterar som bäst när du har möjlighet att påverka ditt arbete. Vi söker dig som trivs med frihet under ansvar och ser lösningar istället för problem, en spontan chef med initiativ och beslutsförmåga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och mål
I rollen som Inköpschef ansvarar du för:
• Den strategiska utvecklingen av inköpsavdelningen.
• Att kontinuerligt prestationsutvärdera hela inköpsprocessen som tex inköpsrutiner, leverantörsbedömningar, förhandlingar samt avtal.
• Planera och genomföra upphandlingar av varor och tjänster på uppdrag av och i nära samarbete med andra avdelningar på Café Bar.
• Att axla rollen som projektledare vid större upphandlingar.
• Ta fram statistik samt relevanta faktaunderlag inom ditt ansvarsområde som tex kan syfta till att ge inputs för upprättandet av marknadsplanen.
• Att dokumentation inom området fortlöpande genomförs och utvecklas.
• Att kontinuerligt upprätthålla samt utveckla kontakter med såväl befintliga som potentiella leverantörer.
I rollen som Produktchef ansvarar du för:
• Att i nära samarbete med försäljnings och marknadsavdelningen ta fram nya produkter samt utveckla det befintliga sortimentet.
• Prisstrategier
• Pris och konkurrent analyser.
• Produktvård samt utfasning av produkter.
• I samarbete med marknad och försäljningsavdelningen ta fram relevant kommunikations och produktmaterial till marknaden.
• Att medverka vid produktlanseringar, produktutbildningar samt marknadsmöten.
I båda delarna av tjänsten ingår såväl budget som resultatansvar.

Publiceringsdatum
2011-03-30

Dina personliga egenskaper
• För att lyckas i denna roll så är du intresserad av och har förståelse för hur en verksamhet som ingår i en kedja samt större koncern bedrivs. Du är kundorienterad/affärsmässig samt har en kommersiell utgångspunkt.
• Du är intäkts och kostnadsmedveten samt drivs av att hela tiden förbättra/optimera dina ansvarsområden.
• Du trivs i en dynamisk miljö där det råder högt tempo och mycket energi.
• Du är målinriktad och har lätt för att arbeta i team. Du är analytisk, lyhörd samt har en stor egen drivkraft. Du har förmåga att engagera och motivera din omgivning.
• Vi tror också att du identifierar dig med personliga egenskaper som att vara kommunikativ, du trivs med hög förändringstakt och har lätt för att samarbeta. Du har ett sunt förnuft, ett prestigelöst förhållningssätt, ett gott omdöme samt växer med eget ansvar.
Arbetet kommer att innebära ett nära samarbete med många olika personer såväl externt som internt så det är viktigt att du trivs med att ha många kontakter och att arbeta i grupp. Du har dokumenterad förhandlingsvana och ser helheter och möjligheter framför hinder.

Kvalifikationer
• Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
• Du har god kännedom och erfarenhet av Supply Chain.
Duktig på svenska samt engelska språket muntligt såväl som skriftligt samt trivs i en internationell miljö. Du innehar även körkort för bil.
Meriterande
• Kunskaper inom miljö, kvalitets samt ledningssystem
• Branscherfarenhet alt erfarenhet ifrån B2B-försäljning
• Erfarenhet ifrån chefs/ledarroll.
Tillträde/Övrigt
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tillsvidare anställning med inledande provanställning.Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Norrköping och rapportering sker till Finans och administrations direktör.Resor förekommer i begränsad omfattning inom Sverige, Norden samt England.
Läs mer coh ansök:
Läs mer och ansök direkt på Skills hemsida: www.skill.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Johan Nyman

Företag
Skill Scandinavia AB

Adress
Skill Scandinavia AB
Repslagareg. 19
58222 Linköping

Jobbnummer
890249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill Scandinavia AB: