Inköps/Försäljnings assistent till Eurogloves i Göteborg

Manpower Huvudkontor / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Eurogloves AB grundades 1995 och har 7 stycken medarbetare på huvudkontoret i Göteborg. Eurogloves tar hand om hela processen från idé till design ända fram till leverans. Kunderna består av allt ifrån sportbutiker, modebutiker till stora kedjor i Skandinavien men också i Europa. Med en stark passion för handskar och accessoarer kombinerad med en stark inhouse design och produktion har man som målsättning att leverera exakt vad kunden beställt. År 2014 omsatte bolaget 55 miljoner kronor och tillverkar över 2 miljoner produkter.

Publiceringsdatum
2015-03-02

Dina arbetsuppgifter
Rollen som inköp- och försäljningsassistent är bred och omväxlande. Du bistår säljaren mot företagets kunder och fungerar som säljstöd vid kundbesök och är delaktig i hela processen fram till leverans. Arbetsuppgifterna består bla av orderhantering, framtagning av mått-listor och gradering. Du fotograferar prover och redigerar i Photoshop samt utför kvalitetskontroller och föreslår eventuella förbättringar/förändringar. Du kommer att ansvara för leveransbevakning mellan kund och Shanghai kontoret. Du kommer också att hantera import samt leverans rutiner och fakturering för kund. I rollen ingår även att jobba med kemikaliefrågor, göra tester, informera samt upprätta kemikaliekontrakt med fabrikerna i Asien.

Vem är du?

Som person är du positiv, kreativ och har lätt för att bygga relationer. Du är service orienterad och drivs av att göra kunden nöjd. Att du tycker det är roligt med textil och material förutsätter vi samt att du brinner för mode och trivs i ett växlande arbete där tempot är högt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från inköp och textilbranschen. Vi förutsätter att du är hanterar Office paketet samt van att jobba i ett ordersystem. Engelska är ett krav. Har du erfarenhet av ordersystemet GARP är det meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Ett roligt och varierande arbete i en mycket trivsam miljö där stämningen är glad och det är högt i tak. Du kommer få jobba med ett kompetent team där det erbjuds utrymme att vara kreativ och delaktig i hela processer. Du får jobba med ledande bolag inom mode branschen och vara del av en spännande värld varje dag. Tjänsten är förlagd på heltid och är ett vikariat på drygt 6 månader med start omgående.

Kontaktperson för detta jobb
I denna process har Eurogloves AB valt att samarbeta med Manpower.

Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde omgående. Därför påbörjas urvalet med omedelbar verkan och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen har gått ut.

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@manpower.se . alternativt 031 - 61 72 94.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mona Borkmann

Företag
Manpower Huvudkontor

Adress
Manpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2187108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Huvudkontor: