Inköpare, vikariat, till Koncernstab inköp och ekonomistyrning i

Region Skåne, Koncernkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
2021-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare, vikariat, till Koncernstab inköp och ekonomistyrning i" (publicerad 2022-03-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö, Lund, Trelleborg, Helsingborg, Ystad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en skicklig förhandlare som trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade kollegor? Har du dessutom ett genuint intresse för affärer? Då kan det vara dig vi söker!

På Koncernstab inköp och ekonomistyrning arbetar cirka 55 medarbetare med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Vi sitter i moderna och trevliga lokaler på huvudkontoret vid Dockan i Malmö med en mängd trevliga lunchrestauranger i området och nära till allmänna kommunikationer.

Offentlig upphandling genomgår en snabb utveckling där Region Skåne utmärker sig nationellt vad gäller att anamma och utveckla effektiva metoder. Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför offentliga upphandlingar för sammantaget cirka sju miljarder kronor per år och utgörs av fem enheter. Den lediga tjänsten finns inom inköpsfunktionen och enheten för verksamhetsstödjande inköp. Enheten utgörs av 15 personer och består av två kategoriteam vilka leds av kategoriledare som rapporterar till enhetschef.



Publiceringsdatum
2021-09-06

Arbetsuppgifter
Nu har du chansen att vara med och utvecklas med oss som inköpare inom enheten för verksamhetsstödjande inköp. Enheten består av två kategorier, FM (facility management), fordon, transport samt övergripande material och tjänster. Det är till kategori FM, fordon och transport som vi nu söker en inköpare. Tjänsten avser ett vikariat som sträcker sig fram till 2022-10-31.

Som inköpare kommer du att planera och genomföra kvalificerat inköpsarbete där du bland annat kommer att ansvara för framtagande av olika behovs- och marknadsanalyser, affärsupplägg, ta fram och formulera kategoristrategi samt genomföra upphandlingar. Din uppgift är även att utveckla god kännedom om leverantörsmarknaden, kostnadsanalyser, genomföra omfattande förhandlingar och skriva avtal. Därtill har du en viktig roll som projektledare för genomförande av upphandlingsuppdraget. Du förväntas bidra till en innovativ miljö där vi ständigt söker bättre vägar för att nå våra prioriterade mål.



Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten krävs det att du har eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, juridik, eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift, eftersom du självständigt kommer att hantera avtalsförhandling och avtalsskrivande. God erfarenhet av Microsoft Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint samt god generell systemvana. Vidare har du erfarenhet av inköpsarbete från privat eller offentlig verksamhet alternativt flerårig erfarenhet av försäljning mot offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta enligt Lagen om offentlig upphandling samt av arbete som projektledare.

Som person har du god förmåga att förhandla samt ett stort intresse för affärer. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, målfokuserad samt har en god förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer samt övriga intressenter. Vidare är du driven och har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en problemlösare med ett högt arbetstempo som uppskattar att utvecklas och bidra till dina kollegors utveckling. Eftersom vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-11-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Skåne, Koncernkontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1052274".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Koncernkontoret

Jobbnummer
5945848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Koncernkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret: