Inköpare, vikariat

Kirunabostäder Aktiebolag / Inköpar- och marknadsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kirunabostäder Aktiebolag i Kiruna

Kirunabostäder AB är ett allmännyttigt bostadsföretag med verksamhet i Kiruna kommun. Bolaget ägs av Kiruna kommun. Dotterbolaget Kiruna Näringsfastigheter AB har till uppgift att förvalta och utveckla bolagets affärslokaler.

Vår affärsidé är: Bolaget ska med ett kundfokuserat arbetssätt förvalta och tillgodose behovet av bostäder och lokaler med rätt kvalitét till rätt pris inom Kiruna kommun.

Kirunabostäder AB förvaltar fastigheter på en yta motsvarande Skåne, Blekinge och Halland. Förvaltningen omfattar drygt 2 200 lägenheter och 47 000 kvm egna lokaler samt 210 000 kvm kommunalt ägda lokaler såsom skolor, sporthallar, kontor och äldreboenden. Bolaget omsätter ca 220 miljoner och har 130 anställda.

Nu söker vi dig som vill arbeta som inköpare på Kirunabostäder. Tjänsten är ett föräldravikariat i cirka ett år. Vi söker dig som självständigt kan driva och genomföra upphandlingar enligt gällande regelverk på ett resurseffektivt sätt.

Publiceringsdatum
2016-10-03

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare kommer du att arbeta brett med ansvar för hela inköpsprocessen. Du stödjer verksamheten i framtagandet av behovsanalys, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, genomför anbudsutvärdering och avtalsskrivning samt följer upp ingångna leverantörsavtal. I arbetsuppgifterna ingår även att ge råd och stöd i upphandlingsfrågor till förvaltningens medarbetare.

Kvalifikationer
Du ska ha:
• Erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar av tjänster och varor inom offentlig verksamhet
• Goda kunskaper i LOU
• Erfarenhet av att arbeta affärsmässigt med hänsyn till ekonomiska förutsättningar vid anskaffning
• Erfarenhet från elektroniska upphandlingssystem
• God förmåga att formulera dig i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i Office-paketet

Det är även meriterande om du har:
• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, strategiskt inköp eller en YH-utbildning med inriktning upphandling eller annan relevant utbildning som vi bedömer som likvärdig

Som person bör du kunna analysera, planera och strukturera ditt arbete, både i det dagliga och det långsiktiga. Rollen som inköpare ställer krav på självständighet, mod och noggrannhet, samtidigt krävs en vilja att hjälpa andra. Du kommer ha både interna och externa kontakter vilket gör att en god kommunikativ förmåga och lyhördhet är viktig för att kunna göra ett bra arbete.

Anställningens omfattning
Vikariat, heltid, januari 2017-december 2017.

Du är välkommen med din ansökan i form av personligt brev och meritförteckning senast 2016-10-30. till Kiruna kommun, Dokumenthanteringen, 981 85 Kiruna, eller via mail till diabas@kommun.kiruna.se Märk ansökan "Inköpare, vikariat".

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Föräldravikariat

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: diabas@kommun.kiruna.se

Kontakt
Amanda Stålnacke, Inköpare 0980-708 33 (Arbetet) amanda.stalnacke@kirunabostader.se

Facklig kontakt
Ingemar Liinanki 0980-708 64 (Arbetet) ingemar.liinanki@kirunabostader.se

Företag
KIRUNABOSTÄDER AKTIEBOLAG

Adress
KIRUNABOSTÄDER AKTIEBOLAG
98185 KIRUNA

Kontorsadress
Gamla Brandstationen, Gruvvägen 3
KIRUNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0980-708 50
Faxnummer: 0980-101 20
E-postadress: info@kirunabostader.se

Jobbnummer
3081044

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kirunabostäder Aktiebolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kirunabostäder Aktiebolag: