Inköpare upphandling

Arena Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2013-05-06

Om företaget
Vi söker för kunds räkning en inköpare som kommer ingå i en grupp om 14 personer. Kunden genomför investeringsprojekt och offentliga upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader med korrekt innehåll, kvalité och omfattning till samtliga varsamheter inom koncernen. Avdelningen befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas vad avser att effektivisera upphandlings-, inköps- och avtalsuppföljningsprocessen och behöver därmed förstärka deras upphandlingsgrupp med en Inköpare.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
• Stödja upphandlingscontrollern i arbetet med registervården i vår kunds upphandlingssystem och avtalsdatabas.
• Kartlägga vilka varor, tjänster och entreprenader som direktupphandlas i syfte att meddela behov om regelrätt upphandling.
• Assistera vid prisjusteringar och avtalsändringar med stöd från upphandlarna och andra berörda parter.

Profil
Har du erfarenhet av avtals- och inköpsuppföljningar och LOU är det en merit. Vi ser gärna att du har universitet/högskoleutbildning inom ekonomi- och/eller logistikområdet eller motsvarande kunskap förvärvat på annat sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ett eller flera elektroniska upphandlingssystem. Mycket goda kunskaper i MS Office är en förutsättning.
För att lyckas i rollen sin inköpare krävs det att du är professionell, drivande och utvecklingsinriktad. Du har en förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer vid upphandling samt så är du initiativrik. God förmåga att kommunicera och uttrycka till i tal och skrift är en förutsättning. Du är lyhörd och serviceinriktad, du fungerar bra i grupp samtidigt som du kan ta ett självständigt ansvar för ditt anvarsområde.

Om företaget
Du kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Detta är en heltidstjänst med start omgående. Uppdraget kommer att pågå i minst tre månader med chans till förlängning. Placering är i ljusa trevliga lokaler i centrala Stockholm.
Låter detta intressant och har du den profil vi söker? I så fall är du varmt välkommen in med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du finns tillgänglig. Den personliga lämpligheten är avgörande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hittaunika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs och Arena Personal i Norge ingår, är vi en komplett HR-Partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 951
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Felicia Löw felicia.low@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Alströmergatan 14
10425 Stockholm

Jobbnummer
1543156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: