Inköpare upphandling
Arena Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2013-05-06Om företagetVi söker för kunds räkning en inköpare som kommer ingå i en grupp om 14 personer. Kunden genomför investeringsprojekt och offentliga upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader med korrekt innehåll, kvalité och omfattning till samtliga varsamheter inom koncernen. Avdelningen befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas vad avser att effektivisera upphandlings-, inköps- och avtalsuppföljningsprocessen och behöver därmed förstärka deras upphandlingsgrupp med en Inköpare.
Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter• Stödja upphandlingscontrollern i arbetet med registervården i vår kunds upphandlingssystem och avtalsdatabas.
• Kartlägga vilka varor, tjänster och entreprenader som direktupphandlas i syfte att meddela behov om regelrätt upphandling.
• Assistera vid prisjusteringar och avtalsändringar med stöd från upphandlarna och andra berörda parter.
ProfilHar du erfarenhet av avtals- och inköpsuppföljningar och LOU är det en merit. Vi ser gärna att du har universitet/högskoleutbildning inom ekonomi- och/eller logistikområdet eller motsvarande kunskap förvärvat på annat sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ett eller flera elektroniska upphandlingssystem. Mycket goda kunskaper i MS Office är en förutsättning.
För att lyckas i rollen sin inköpare krävs det att du är professionell, drivande och utvecklingsinriktad. Du har en förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer vid upphandling samt så är du initiativrik. God förmåga att kommunicera och uttrycka till i tal och skrift är en förutsättning. Du är lyhörd och serviceinriktad, du fungerar bra i grupp samtidigt som du kan ta ett självständigt ansvar för ditt anvarsområde.
Om företagetDu kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Detta är en heltidstjänst med start omgående. Uppdraget kommer att pågå i minst tre månader med chans till förlängning. Placering är i ljusa trevliga lokaler i centrala Stockholm.
Låter detta intressant och har du den profil vi söker? I så fall är du varmt välkommen in med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du finns tillgänglig. Den personliga lämpligheten är avgörande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hittaunika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs och Arena Personal i Norge ingår, är vi en komplett HR-Partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 951
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFelicia Löw
felicia.low@arenapersonal.comFöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Alströmergatan 14
10425 Stockholm
Jobbnummer 1543156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.