Inköpare/upphandlare

Hudiksvalls kommun Ekonomienheten / Företagsekonomjobb / Hudiksvall
2022-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare/upphandlare" (publicerad 2023-07-05) ⬅️


Visa alla företagsekonomjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hudiksvalls kommun Ekonomienheten i Hudiksvall

Vår organisation består av nio nämnder och nio förvaltningar. I kommunkoncernen ingår sex kommunala bolag och en stiftelse. Kommunen är också delägare i ett åttonde bolag. Kommunledningsförvaltningen består av tre enheter, varav ekonomienheten är en av dem. Arbetet på enheten, som består av 21 medarbetare, leds av kommunens ekonomichef.


Publiceringsdatum
2022-03-21

Arbetsuppgifter
I tjänsten som upphandlare ansvarar du för främst för direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar men du kommer även få göra upphandlingar av varor och tjänster enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). I den här rollen kommer du att arbeta mot flera av kommunens förvaltningar. Du planerar, leder och genomför direktupphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och upphandlingar. Du är ansvarig för hela processen från behovsanalys och framtagande av upphandlingsdokument till avtalsuppföljning. Utöver detta ger du också råd och stöd i inköpsfrågor och avtalsuppföljning.

Jobbet hos oss är självständigt och variationsrikt. Du får möjlighet att möta många människor och lära känna fler verksamheter. Inköpsorganisationen är under utveckling vilket ger dig stor påverkansgrad vad gäller att förändra arbetssätt och metoder. Du bör också ha intresse av och fallenhet för att arbeta i våra digitala system som är i ständig utveckling. Du kommer att ingå i ett inköpsteam på 5 personer som leds av en teamledare.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat eftergymnasial utbildning och viss erfarenhet av inköpsarbete samt kunskap om LOU. Du behöver också ha intresse av och fallenhet för att arbeta i våra digitala system som är i ständig utveckling. Dina främsta digitala arbetsverktyg är Kommers och Proceedo. Du bör ha ett intresse för utveckling inom inköp och en god förståelse för komplexiteten i dessa frågor. Vidare har du goda IT-kunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.

För oss är din personlighet viktig. Eftersom tjänsten innebär samverkan i många olika forum, behöver du vara en självgående person, gilla att ge service samt ha god samarbetsförmåga. Du gillar att lösa problem, ta initiativ och är strukturerad i ditt arbetssätt.

Du bör ha ett affärsmässigt sinnelag och tycker det är inspirerande att driva projekt inom upphandlingsområdet. Som person är du noggrann, strategisk och analytisk samt har ett intresse för ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra.

ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2022-08-22 Ordinarie upphandlare går på föräldraledighet i ca 1 år. Vilket innebär att vikariatet beräknas på som längst till den 2023-08-21, ev. kortare., upphör: 2023-08-21 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hudiksvalls kommun Ekonomienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1099149".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hudiksvalls kommun (org.nr 212000-2379)

Arbetsplats
Hudiksvalls kommun Ekonomienheten

Kontakt
Ekonomichef
Kent Lundquist
0650-19 118

Jobbnummer
6454127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hudiksvalls kommun Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hudiksvalls kommun Ekonomienheten: