Inköpare till Uppsala Universitet

Dreamwork Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Uppsala, Sigtuna, Enköping, Upplands Väsby, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en Inköpare till Uppsala Universitet. Uppdraget är heltid med start 13 mars och löper fram tills 16 september med chans till förlängning. Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på Dreamwork.

Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av olika inköpsfrågor i Uppsala universitets centrala inköpsorganisation.
Arbetet innebär i stor utsträckning att ge support till beställare inom organisationen som beställer produkter i ett e-handelssystem, Wisum. Inkommande ärenden hanteras i ett ärendehanterings-system, Easit. Många av de inkommande frågorna från beställare hanteras genom kontroll av uppgifter i universitetets avtalsdatabas, Kommers.

Följande arbetsuppgifter är vanliga i de olika systemen:
Wisum - Ge support, fritextsökning, Katalogträd, lägga upp leverantörer och läsa in filer, ge behörigheter, enhetsuppföljning, register, FAQ, svara på inköpsfrågor, svara på frågor gällande funktioner i Wisum.
Easit- användning av Easit, hantera skriftligt engelska i systemet.
Kommers- Söka avtal samt ge information till beställare, Allmän info om avtal såsom betalningsvillkor, ångerrätt, returvillkor och garantihantering.

Vidare innebär tjänsten adresshantering, fakturainläsning och sökande av olika uppgifter på olika leverantörers hemsidor. Dina kontakter kommer vara på telefon och mail med anställda inom universitetet och med leverantörer.
Arbetet kan genomföras på distans men under introduktionsperioden behöver du finns på plats fysiskt några dagar i Uppsala.

Publiceringsdatum
2022-02-24

Profil
• Vana vid e-handelssystem
• Erfarenhet från arbete vid myndighet eller universitet
• Erfarenhet att arbeta i ett ärendehanteringssystem
• Grundläggande kunskaper i LOU och avtalsfrågor
• Goda kunskaper i Excel (prisfilsinläsningar)
• Goda kunskaper i systemadministration i e-handelssystem, helst Wisum
• Vana vid många leverantörskontakter
• Vana vid täta beställarkontakter
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Så ansöker du
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6388".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600), http://www.dreamwork.se/

Kontakt
Louise Gardell
louise.gardell@dreamwork.se

Jobbnummer
6377149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: