Inköpare till Upphandlingsenheten

Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Eskilstuna
2020-09-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till Upphandlingsenheten" (publicerad 2021-10-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen i Eskilstuna

Vi söker nu en inköpare som vill vara en del av vårt fantastiska team! Här får du möjlighet att kompetensutvecklas tillsammans med erfarna medarbetare i en utvecklingsinriktad miljö. Är det dig som vi söker?

Upphandlingsenheten tillhör Serviceförvaltningen och ska bidra till största möjliga nytta för Eskilstuna kommuns invånare genom att hjälpa kommunens verksamheter att göra smarta, kostnadseffektiva och hållbara inköp av produkter, tjänster och byggentreprenader. På upphandlingsenheten arbetar vi med strategiframtagning, upphandling, uppföljning och hållbarhet i hela inköpsprocessen och vi har också ansvar för kommunens e-handel.

Här kommer du till en arbetsplats med härligt arbetsklimat med många kompetenta kollegor. Vår arbetsgrupp består av enhetschef, två inköpare, tio upphandlare, inköpscontroller, e-handelsförvaltare, hållbarhetssamordnare, produktsamordnare och administratör. Låter några av de andra rollerna intressanta? För dig som vill finns det stor möjlighet till kompetensutveckling och kliv i karriären.

Vi sitter i lokaler nära resecentrum i Eskilstuna med goda möjligheter att pendla för den som önskar. Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 1700 kr/år och flextid.


Publiceringsdatum
2020-09-03

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare arbetar du med att:
• Förbereda och genomföra upphandlingar av såväl varor och tjänster, främst direktupphandlingar.
• Genomföra mindre utredningar som förberedelser till direktupphandlingarna för att komma fram till hur upphandlingarna ska göras.
• Vara ett stöd till kunderna i kommunens samtliga förvaltningar rörande direktupphandling.
• Bidra till utvecklandet av kommunens inköps- och upphandlingsarbete.
• Ta fram och genomföra utbildningar. Rutinframtagning och uppföljning ingår också i tjänsten.
• Driva kommunens nätverk med förvaltningarnas inköpssamordnare och ge stöd och råd till dem i inköpsfrågor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av inköp och/eller upphandling i offentlig verksamhet.
• Läst specifika kurser inom området om lagen om offentlig upphandling.
• Läst kurser inom inköp eller logistik.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse och för att du ska trivas i rollen är det viktigt att du är utåtriktad person med god förmåga att knyta kontakter och att samarbeta. Du har ett affärsmässigt och lösningsfokuserat arbetssätt samt förmågan att på ett självständigt sätt driva ditt arbete framåt. Du är även noggrann och analytisk. Du trivs att arbeta i en serviceorganisation där det ställs krav på lyhördhet, ödmjukhet och god kommunikation.

Låter uppdraget intressant? Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta mig! Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6079".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eskilstuna kommun (org.nr 212000-0357)

Arbetsplats
Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen
Senaste upphandlingen: Larmställ och tillbehör

Jobbnummer
5344101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Serviceförvaltningen: