Inköpare till TTM Energiprodukter
Unik Resurs I Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Kalmar,
Mörbylånga,
Nybro,
Torsås,
Mönsterås eller i
hela Sverige Företagspresentation Har du intresse för inköp och logistik? Är du intresserad av att jobba med teknik i framkant i nära samarbete med våra leverantörer? Då har vi tjänsten för dig.
"Grundidén som byggde TTM var att komplicerade och tidsödande arbetsmoment, som att bygga shuntgrupper ute på arbetsplatserna, måste gå att göra snabbare och effektivare genom prefabricering." Vi bedriver en kontinuerlig teknik- och produktutveckling med målsättning att förse marknaden med energibesparande lösningar som uppfyller högt ställda kvalitets- och miljökrav. Genom kompetent teknisk support och nära samarbete med konsulter och projektörer kan vi tillhandahålla kundspecifika applikationer. Vår erfarenhet sträcker sig över 50 år, med hundratusentals shuntgrupper och tiotusentals avgasare levererade. Vi är specialister på kundanpassningar och sätter stolthet i att uppfattas som lätta att ha att göra med. TTM arbetar med lokala säljare över hela Sverige och vi har export huvudsakligen inom Norden.
Vi är affärsmässiga där vi hanterar affärsrelationer effektivt och är resultatinriktat. Alla kunder, stor som liten, behandlas med lika respekt.
Våra värderingar bygger på engagemang, ansvar och enkelhet. Vi har en genuin vilja att skapa en trivsam miljö för våra medarbetare och erbjuda såväl kunskap som produkter vilka löser våra kunders utmaningar. Företagets kultur är prestigelös där laget går före jaget.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som inköpare ansvarar du för att förvärva externt material till vår produktionsenhet i Kalmar. Din uppgift är att säkerställa att rätt mängd material finns på plats i rätt tid, uppfyller kvalitetskraven och ligger rätt inom totalkostnaden. Du ansvarar även för att förvalta befintliga avtal och leverantördatabasen, genomföra prisuppdateringar, övervaka inköp och hantera sena leveranser. Ditt proaktiva arbete förhindrar eventuella störningar i försörjningskedjan. Inom ditt ansvarsområde ingår att övervaka och optimera lagernivåerna för respektive produktområde.
Det förekommer att du arbetar i projektform tillsammans med dina kollegor för att förbättra befintliga processer och produkter. Du har många kontaktytor, både externt och internt där du har daglig kommunikation med behöriga parter.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: · Inköp av komponenter för att säkerställa punktlig leverans och hög kvalitet. · Övervakning av inköpsordrar och förvaltning av lagerkontroll. Vid eventuella avvikelser, ta initiativ till interna eller gemensamma förbättringsåtgärder i samarbete med leverantören. · Förstärka och underhålla leverantörsrelationer med syfte att främja hög leveransprestation och utveckling. · Genomföra uppföljningar enligt våra främsta prioriterade områden (kostnad, hållbarhet, leverans och kvalité). · Se till att framtida prognoser och leverantörskapacitet säkras för att garantera långsiktig framgång och hållbarhet. · Presentera proaktiva förslag och innovativa idéer för att sänka kostnader, öka verksamhetseffektiviteten och stödja våra huvudsakliga riskområden genom kontinuerlig förbättring.
Din profil Vi ser gärna att ditt arbetsmässiga tillvägagångssätt präglas av noggrannhet, proaktivitet och utan tvekan tar initiativ när det behövs. Du trivs i en mångsidig arbetsmiljö där du får arbeta självständigt och i samarbete med andra. Värdefulla egenskaper hos dig är din känsla för service, kundorienterad och analytiska förmåga där du alltid ser till helheten. Din kommunikationsstil är rak och tydlig där du har lätt för att integrera med kollegor såväl som leverantörer, samt inspirerar andra att ta ansvar.
Skallkrav: · Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete, varav minst 2 år från process- eller tillverkningsindustrin. · Erfarenhet av affärssystem. · Goda kunskaper i Excel. · Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: · Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, produktionsplanering, inköp eller logistik · Erfarenhet av lean och/eller förbättringsarbete · Erfarenhet av förhandlingsarbete · Mångsidig språkförmåga
Vi erbjuder en kreativ och affärsmässig arbetsmiljö där du får möjligheten att utvecklas i din personliga och professionella tillväxt tillsammans med stöttande och engagerade kollegor. Du är en del av ett företag som är inriktat på utveckling, tillverkning och leverans av högkvalitativa produkter där du aktivt arbetar med hållbarhet och värdegrund.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Sarah Johansson och nås på 073 709 89 72 eller på
sarah.johansson@unikresurs.se Rebecca Pontmark och nås på 070 410 63 97 eller på
rebecca.pontmark@unikresurs.se Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)
Kontakt Sarah Johansson
0737098972 Jobbnummer 8121665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.