Inköpare till SGS

SGS Analytics Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
2021-06-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till SGS" (publicerad 2022-10-27) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SGS Analytics Sweden AB i Linköping, Karlstad, Håbo, Kungälv, Göteborg eller i hela Sverige

Tycker du om att arbeta lösningsfokuserat? Skulle du gilla ett arbete som är självständigt men som innefattar mycket social kontakt? Vill du tillhöra en arbetsplats som arbetar för att skydda allmänhetens hälsa och bidrar till ett långsiktigt hållbart samhälle? Då kan du vara den vi söker!

Publiceringsdatum
2021-06-24

Om tjänsten
Inom SGS är Sverige, Norge och Danmark ett område (Skandinavien) med gemensam VD. Den skandinaviska inköpsavdelningen centraliseras till Linköping där vårt huvudkontor är beläget. Inom SGS finns också en väl utvecklad inköpsorganisation vilket innebär ett tätt samarbete med våra europeiska kollegor.

Du tillhör avdelningen inköp och logistik där teamet består av fyra personer där en medarbetare har huvudansvaret för företagets logistik och de övriga arbetar i huvudsak med inköp.

I rollen som inköpare är du stationerad i Linköping och kommer att serva våra fem laboratorier i Sverige samt vara behjälplig till våra danska och norska kollegor.

Ditt arbete består huvudsaken av operativt inköp som att serva våra laboratorier med att hitta nytt förbrukningsmaterial eller alternativa lösningar. Vårt centrala lager finns i Linköping och där har du en viktig roll att se över lagernivåer och optimera dessa. Du kommer även att vara behjälplig med mindre upphandlingar.

Eftersom vi nu är mitt inne i byte av ERP-system är du en viktig kugge i att implementera det nya systemet.

Profil
Vi söker dig som har utbildning eller motsvarande erfarenhet inom inköp. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lageroptimering. Du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och i synnerhet Excel. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbete i ORACLE eller motsvarande affärssystem. Har du erfarenhet av att ha arbetat i ett inköpssystem är det meriterande. Eftersom tjänsten innebär mycket kontakter med leverantörer och kollegor i andra länder behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Då vår verksamhet innefattar hantering av många olika kemikalier är det en stor fördel om du har intresse eller tidigare erfarenhet från liknande bransch.

För att lyckas i rollen gillar du att arbeta kreativt och lösningsfokuserat och anpassar dig väl till förändrade omständigheter. I arbetet har du nära kontakt med leverantörer och kollegor vilket innebär att du behöver vara kommunikativ samt ha ett intresse för att arbeta tillsammans med andra människor. Du är bra på att tillmötesgå beställarnas krav och behov och du arbetar metodiskt och systematiskt med en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på bästa sätt. Du har vidare en god förmåga att anpassa dig väl till förändrade omständigheter.

Vårt erbjudande

På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån LEAN-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Utöver det så har vi på SGS en härlig gemenskap på arbetsplatsen och ett gäng hälsoinspiratörer som anordnar aktiviteter för hälsofrämjande. Vi har även friskvårdsbidrag och tillämpar flextid.

Våra värderingar Respekt för individen, Kunden i fokus och Ständig förbättring är viktiga för oss. På SGS gör vi skillnad - SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld!

Hur och när?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på dagtid, vardagar.

SGS tillämpar 6 månaders provanställning.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Rekryterande chef, Lotta Erlandsson tfn: 013 - 25 49 25.

Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
HR Business Partner Beatrice Hauswald Tfn: 013-25 49 47.

Är du intresserad av att jobba hos oss på SGS?
Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 22 augusti. Vi påbörjar att kalla till intervju efter sista ansökningsdatum Du ansöker genom att trycka på knappen "ansök" nedan.


SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. SGS Group är en av världens största laboratoriekoncerner med högkvalificerade laboratorier för medicinska, miljö- och livsmedelsanalyser. SGS finns över hela världen med fler än 2600 kontor och laboratorier med över 90 000 medarbetare.

I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad och Umeå. Vi är cirka 340 medarbetare. Verksamheten är uppdelat på två affärsområden - Miljö och Livsmedel.
Vi är ett ackrediterat laboratorium (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SGS Analytics Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SGS Analytics Sweden AB (org.nr 556152-0916), https://www.sgsgroup.se/en/campaigns/sgs-analytics-sweden

Arbetsplats
SGS

Jobbnummer
5831049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SGS Analytics Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SGS Analytics Sweden AB: