Inköpare till Scania Global Purchasing

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
2015-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till Scania Global Purchasing" (publicerad 2016-06-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor.

Scania Global Purchasing svarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.

Inköpsfunktionen Commodity Supplies ingår i Scanias globala inköpsorganisation för indirekt material, General Purchasing. Funktionen består idag av ca 100 personer med inköpsansvar framförallt för Scanias utvecklings- och produktionsenheter i Europa och Sydamerika, men fler och fler aktiviteter omfattar nu även Scanias distributörer och återförsäljare i Europa.

Vi söker nu en person som kommer att vara ansvarig för inköp och upphandling av personligt skydd såsom kläder och utrustning inom produktion, säkerhet, promotion material samt kontorsmöbler.

Din arbetsuppgifter
Som inköpare har du eget ansvar för ett antal parallella projektupphandlingar. Det är din uppgift att säkerställa de kommersiella aspekterna i projekten och att upphandlingarna följer Scanias inköpsprocess. Detta innebär bl.a. förhandling av pris, ramavtal, leverantörsutvärdering. Under upphandlingarna arbetar du i team med dina internkunder som kommer från olika verksamhetsområden inom Scania.

Din Profil
Du är affärs- och resultatmässigt inriktad med en god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Helhetssyn, struktur, strategisk och analytisk förmåga kombinerat med kreativitet och förmåga att få saker gjorda på kort tid är egenskaper som vi anser är nödvändiga för en inköpare på Scania.

Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter stora som små, verkligen kan prioritera, hålla deadlines, samarbeta, tar eget initiativ och ansvar.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, har du dessutom kunskaper i tyska språket är det meriterande.

Du har förmodligen någon typ av eftergymnasial utbildning.

Ytterligare information
Kontakta gärna Shafinaz Adolfsson (Purchasing Manager), tfn 08-553 702 80.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-09-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-04
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Annonsering gäller från 2015-09-15
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20152690

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2432427

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: