Inköpare till Logos AB
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-12-19Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat Logos har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Logos en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetI rollen är du en stor del av fusionen mellan CODAB AB och Logos AB. Fusionen kommer att träda i kraft 1 januari 2024 och det nya bolagsnamnet blir Logos Payment Solutions AB, där organisationsnumret från CODAB AB bibehålls.
Syftet med fusionen är att etablera ett svenskt kompetenscenter för självbetjänta betallösningar inom mobilitet till bland annat drivmedelsanläggningar, elladdning, biltvätt, parkering och automated retail - med fokus på den svenska och nordiska marknaden.
Mer information om fusionen:
https://www.codab.eu/sv/codab-ab-blir-en-del-av-logos-payment-solutions/ CODAB har funnits i drivmedelsbranschen i 45 år. De har en god förståelse hur övergripande trender skapar efterfrågan på nya lösningar.
De brinner för teknik och innovation och vill skapa lösningar som lever upp till den nya tidens krav på kund- och användarupplevelse. De utvecklar, tillverkar och levererar produkter och system både till kommersiella stationer och till företag med egna drivmedelsanläggningar.
Logos har tillhandahållit innovativa lösningar sedan 1986 och bygger därför på mer än 30 års erfarenhet. De är specialiserade på betalterminaler och lösningar, app- och mobillösningar, styrsystem och backend-system. Deras kunder tar del av expertisen och erfarenheten för hela processen; från idégenerering och utveckling till konfiguration, installation och support.
Läs mer om Codab:
www.codab.se Läs mer om Logos:
https://www.logos.dk/sv/Dina arbetsuppgifterI rollen som inköpare ansvarar du tillsammans med ditt team över hela inköpsflödet. Du arbetar för att utveckla företagets strategiska inköpsposition med ett långsiktigt perspektiv i åtanke. Rollen innefattar fokus på flera delar såsom inköp, leverans- och lagerflöde. Dina arbetsuppgifter är varierande då du arbetar med inköp av varor utifrån behov samt samarbetar tätt med produktionsavdelningen. I dina arbetsuppgifter ingår även prisförhandlingar, kontakt med leverantörer samt uppföljning och kontrollering av fakturor. Utöver kommer du vara med att forma rutiner för inköp i vårt affärsystem och vara delaktig i att utveckla våra strukturer för att säkerställa att lagersaldot drar rätt material.
• Inköp av produkter och reservdelar från fabriker och externa leverantörer
• Löpande analys av material, komponenter och metoder
• Aktiviteter inom lagerstyrning
• Delaktig i utvecklingen av Logos affärssystem
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Ett par års arbetslivserfarenhet inom inköp
• Erfarenhet eller kunskap från mekanik- eller elektronikbranschen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God dator- och systemvana samt administrativ förmåga
Personliga egenskaper värderas högt i denna roll och för att trivas bör du ha en god social förmåga där du trivs att ta kontakt med personer, såväl interna som externa. Som person är du ansvarstagande där du tar stort ägandeskap för dina uppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter som kan ändras från dag till dag. Du är flexibel i ditt arbetssätt och öppen för förändringar samt har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån de förutsättningar som finns. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du en förmåga att tänka och resonera strategiskt och tar itu med problem som kan uppstå. Du ser till uppgifters långsiktiga betydelse och konsekvenser, och anpassar dina handlingar efter detta och du har en förmåga att se samband och arbeta strategiskt för att föra verksamheten till nästa nivå.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Lina Ekman
lina.ekman@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8339673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.