Inköpare till Kund i Västerås

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Har du gedigen erfarenhet av SAP och hantering av Inköpsanmodan? Trivs du med mer administrativa uppgifter än kundkontakt? Skulle du beskriva dig själv som självständig i ditt arbetssätt och har en önskan om att arbeta deltid? Då är detta uppdrag som Inköpare hos vår kund i Västerås en tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2018-06-13

Om tjänsten
Som Inköpare kommer du arbeta i kontorsmiljö ute vid Finnslätten i Västerås, men dina närmaste kollegor finns utspridda i Europa. I kontorslandskapet kommer du ha kring 8 kollegor att samarbeta med. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara administrativa uppgifter såsom hantera inköpsanmodan, skapa beställningar i SAP, förmedla godkännanden kring fakturor och matcha dessa mot rätt anmodan.

Det tillkommer även arbetsuppgifter såsom uppföljning, dialog med leverantörer och viss del förhandling. Arbetstiden är fördelad på deltid och under kontorstider. I tjänsten kommer du huvudsakligen hålla kommunikation på engelska varpå det är ett krav för tjänsten att du kan engelska flytande i tal och skrift.

I din roll som Inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantera inköpsanmodan
• Skapa beställningar i SAP
• Följa upp fakturor
• Kontakt med leverantörer på engelska

Om dig
Vi söker dig som är självgående och trygg i SAP, trivs med att kommunicera på engelska och har ett proaktivt arbetssätt i att skapa nätverk internt som externt. Du trivs att arbeta på detaljnivå såväl som att du har ett processtänkt och kan se helheten. Som person är du en lagspelare som uppskattar nära samarbete med kollegor och har en god förmåga att bidra med kvalité.

Som person ser vi att du är noggrann, uppmärksam och initiativtagande. Vidare ser vi att du vågar kliva fram men inte på andras fötter och att du ser till mångfalden. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten är:
• Flytande engelska i tal och skrift
• Initiativtagande
• Kommunikativ
• Noggrannhet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart vi hittat rätt kandidat. Till att börja med är uppdraget på sex månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Det är en tjänst på 50% och arbetstiden är förlagd under kontorstid.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start så snart vi hittat rätt kandidat. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Rebecka Thorell via 073- 684 74 07

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Inköpare, Inköpsanmodan, Elkraftsindustri, Deltid, SAP, Västerås, Västmanland, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-26
Ange följande referens när du ansöker: ref-26682
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Thorell rebecka.thorell@adecco.se 0736847407

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 4A

Jobbnummer
4203249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: