Inköpare till Härnösand

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn / Inköpar- och marknadsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn i Härnösand

Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats www.spsm.se




Publiceringsdatum
2017-02-15

Arbetsuppgifter
Som inköpare inom myndigheten kommer du att ha en stödjande funktion och verka som en länk mellan Stabsavdelningen och övrig verksamhet. I ditt arbete ingår såväl operativa inköpsuppgifter som att driva strategiska inköpsfrågor. Du ska fånga upp inköps- och upphandlingsbehov, ge stöd i inköpsfrågor, genomföra rangordnade avrop mot statliga ramavtal, genomföra direktupphandlingar, medverka vid och genomföra förnyad konkurrensutsättning samt göra beställningar i vårt beställningssystem.

Arbetet innebär också att ta ansvar för och utveckla rutiner inom området.
Du kommer att vara kontaktperson för myndighetens inköpsnätverk och driva frågor inom ramen för nätverket. Du ska aktivt verka för att myndigheten följer riktlinjer och regelverk vid inköp och vid behov delta som representant i arbetsgrupp för upphandling inom aktuellt produktområde.




Kvalifikationer
Du ska ha högskoleexamen med ekonomisk eller juridisk inriktning eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom inköpsområdet och dokumenterad erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU). Du behöver vara väl införstådd med vad som gäller för den offentliga sektorn.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling, särskilt inom tjänsteområdet, samt av elektronisk beställning och av affärssystem. Vana av att driva förändringsarbete är en fördel.

Vi söker dig som är strategisk och ser både nuläget och framtiden. Du är lyhörd och har en hög integritet, du bör vara diplomatiskt lagd samt ha en pedagogisk förmåga. Du bör också ha ett konsultativt förhållningssätt och vara van att arbeta i en stödjande roll. Arbetsuppgifterna kräver god kommunikativ förmåga och vana att uttrycka sig i skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-08
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2017/231
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ylva Zetterlund 010-473 60 17

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn

Adress
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn
Box 1100
87129 Härnösand

Kontorsadress
87129

Jobbnummer
3321153

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn: