Inköpare till Härnösand
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn / Inköpar- och marknadsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn i Härnösand Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats
www.spsm.se Publiceringsdatum2017-02-15ArbetsuppgifterSom inköpare inom myndigheten kommer du att ha en stödjande funktion och verka som en länk mellan Stabsavdelningen och övrig verksamhet. I ditt arbete ingår såväl operativa inköpsuppgifter som att driva strategiska inköpsfrågor. Du ska fånga upp inköps- och upphandlingsbehov, ge stöd i inköpsfrågor, genomföra rangordnade avrop mot statliga ramavtal, genomföra direktupphandlingar, medverka vid och genomföra förnyad konkurrensutsättning samt göra beställningar i vårt beställningssystem.
Arbetet innebär också att ta ansvar för och utveckla rutiner inom området.
Du kommer att vara kontaktperson för myndighetens inköpsnätverk och driva frågor inom ramen för nätverket. Du ska aktivt verka för att myndigheten följer riktlinjer och regelverk vid inköp och vid behov delta som representant i arbetsgrupp för upphandling inom aktuellt produktområde.
KvalifikationerDu ska ha högskoleexamen med ekonomisk eller juridisk inriktning eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom inköpsområdet och dokumenterad erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU). Du behöver vara väl införstådd med vad som gäller för den offentliga sektorn.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av upphandling, särskilt inom tjänsteområdet, samt av elektronisk beställning och av affärssystem. Vana av att driva förändringsarbete är en fördel.
Vi söker dig som är strategisk och ser både nuläget och framtiden. Du är lyhörd och har en hög integritet, du bör vara diplomatiskt lagd samt ha en pedagogisk förmåga. Du bör också ha ett konsultativt förhållningssätt och vara van att arbeta i en stödjande roll. Arbetsuppgifterna kräver god kommunikativ förmåga och vana att uttrycka sig i skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-08
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2017/231
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYlva Zetterlund 010-473 60 17
FöretagSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn
AdressSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Ekonomi och verksamhetsstyrn
Box 1100
87129 Härnösand
Kontorsadress87129
Jobbnummer 3321153
Observera att sista ansökningsdag har passerat.