Inköpare till Ekonomiavdelningen, vikariat 6 månader

Södertörns högskola / Inköpar- och marknadsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertörns högskola i Huddinge, Stockholm, Haninge eller i hela Sverige

Diarienr. 32/22/2013

Södertörns högskola är ett dynamiskt lärosäte med unik profil. Vi bedriver forskning och utbildning inom humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap, teknik och utbildningsvetenskap. Sedan starten har vi byggt upp en struktur med hög akademisk kvalitet och stark koppling mellan grundutbildning och forskning. Här finns idag 13 000 studenter och 850 anställda. Högskolan har sitt campus i en kunskapsintensiv och expansiv miljö i Flemingsberg i södra Stockholm. Vi eftersträvar att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ekonomiavdelningen har i dagsläget 17 anställda och ansvarar tillsammans för följande verksamhetsområden; Redovisning, budgetering, resursfördelning, ekonomisk uppföljning, systemförvaltning (Agresso), ekonomiservice, upphandling och inköp. Avdelningens uppdrag omfattar att säkerställa att den interna och externa redovisningen följer lagar, förordningar och god redovisningssed.
Ekonomiavdelningen söker nu en vikarierande inköpare.

Publiceringsdatum
2013-01-14

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att på övergripande nivå ansvara för högskolans inköpsverksamhet. Arbetet innebär bland annat att:

• Ge råd och stöd till chefer och övrig personal vid anskaffningar av datorer, licenser mm
• Göra beställningar och skicka iväg ordrar till leverantör
• Kontrollera leveranser och registrera arbetsordrar
• Vara medverkande i avtalsförhandlingar
• Vara högskolans representant i inköpsfrågor
• Delta i högskolans e-handelsprojekt
• Säkerställa att alla inköp görs enligt gällande avtal

En viktig del av arbetet under 2013 är att vara med i implementeringen av högskolans nya e-handelssystem. I detta arbete ingår att ta fram nya rutiner och arbetssätt.

Kvalifikationer
• God kunskap och mångårig erfarenhet att arbeta med inköp, leverantörsfakturahantering och e-handel.
• Examen från 3-årigt gymnasium eller motsvarande.
• Kunskap och erfarenhet från inköpsadministration inom statlig sektor är meriterande
• Kunskaper i inköps- och e-handelssystemen, Wisum och Agresso EFH är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara en person med stor service- och ansvarskänsla. Du ska ha god förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ men också tycka om att samarbeta med andra. Du måste ha förmåga att hantera många olika uppgifter samtidigt, ibland i ett högt tempo.

Anställningen
Anställningen är ett 6 månaders vikariat med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning vid vikariatets slut. Anställningen omfattar heltid med tillträde snarast. Arbetet är förlagt till högskolans Centrala campus i Flemingsberg.

Ytterligare upplysningar
Kent Råberg, avdelningschef, tel: 08-608 48 84, mobil 070-608 02 22
Halil Jusufoglu, tf inköpare, tel: 08-608 49 87
Ritva Dremé, personalhandläggare, tel: 08-608 40 18

Sista ansökningsdag 2013-02-04.

Välkommen med din ansökan.

För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka på länken 'ansökan via extern webbplats'

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Södertörns högskola

Adress
Södertörns högskola
Alfred Nobels allé 7
14189 Huddinge

Jobbnummer
1437252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertörns högskola

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertörns högskola: