Inköpare till ebm-papst
Avanzera AB / Inköpar- och marknadsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår kund ebm-papst letar nu efter en ny medarbetare då deras kollega nu ska ta steget vidare och prova på nya utmaningar. Är du deras nya medarbetare som vill ta nästa steg inom inköp? ebm-papst är ett världsledande och globalt företag inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer. Spetskompetens inom avancerad motorteknologi, elektronik och aerodynamik ligger till grund för deras framgångsrika sortiment. Moderbolaget finns i Mulfingen i Tyskland. I Sverige ligger huvudkontor, tillverkning och lager i Järfälla.Lokala försäljningskontor i Göteborg, Hässleholm, Järvsö, Ljungby, Växjö, Älvsbyn och Örebro. Totalt har ebm-papst ca 12.000 anställda i 57 länder och omsätter ca 1,6 miljarder Euro. I Sverige är det idag ca 65 medarbetare och har en omsättning på ca 300 miljoner kronor.
Detta är ett långt konsultuppdrag med intention från kunden att överrekrytera rätt kandidat. Detta innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och arbeta ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester och friskvårdsbidrag.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att ansvara för inköp av produkter och komponenter från företagets koncernbolag samt externa leverantörer till deras lager och produktionen i Järfälla. ebm-papst tillverkar fläktar och motorer för ventilation, kyla och många andra applikationer.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Jobba nära Teknik avd vid framtagning av nya produkter/förändringar.
• Driva inköpsfrågor internt och externt.
• Arbeta med förfrågningsunderlag behandla prisindikationer och leverantörsofferter.
• Ansvara för val av leverantörer.
• Utföra leverantörsbedömning av nya leverantörer.
• Utföra leverantörsutvärdering av vissa befintliga leverantörer
• Operativt inköp baserat mot kundorder, prognoser och ta fram rätt beställningspunkt.
• Prognos- och ledtidshantering för våra olika inköp.
• Kontrollerar fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser på de inköp du lagt.
• Leveransbevakning på dina inköp.
• Resor förekommer ca 3-4 ggr/år mestadels inom Sverige.
Din bakgrund:
• Inköpskompetens/-erfarenhet avseende projektinköp och ett plus om det har varit inom tillverkningsindustrin.
• Goda kunskaper i affärsförhandling.
• Kunskap i att tolka och förstå ritningar och tekniska specifikationer.
• Grundläggande teknisk förståelse.
• Arbetar självständigt.
• Förmåga att förstå logistik- och lagerstyrning.
• Är noggrann, flexibel, hög arbetskapacitet och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2018-09-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-05
Ange följande referens när du ansöker: 1087
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Klingberg 08-54528307
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 4331565
Observera att sista ansökningsdag har passerat.